Bloodsports. TV is een vijf speler co-op game ontwikkeld door Toadman Interactive en Fatshark. Het is een spin-off die zich afspeelt in de wereld van Krater, een game over post-apocalyptisch Zweden.

Bloodsports1

In Bloodsports. TV kies je een van de acht angstaanjagende gladiatoren. Deze gladiatoren zijn onderverdeeld in vier verschillende groepen. Het is belangrijk om rekening te houden met deze vier klassen terwijl je jouw team samenstelt. Heb je eenmaal een team gevonden dan ga je de arena in. Verdedig jouw raketlanceerbasis tegen verschillende groepen vijanden. Zodra je een groep vijanden hebt verslagen wordt er een raket afgevuurd op jouw vijanden. Dit zorgt ervoor dat er een nieuwe groep vijanden aankomt waar tegen jij je moet verdedigen.

Bloodsports 2

Verhaal:

Bloodsports. TV geeft je geen achtergrond verhaal. Het enige dat je weet is dat het zich afspeelt in de wereld van Krater en dat je jouw raketlanceerbasis moet verdedigen. Dit vind ik ontzettend jammer, maar ik moet wel melden dat ik Krater nooit heb gespeeld. Dus misschien zit er stiekem iets meer achtergrond informatie in dan dat ik op dit moment kan zien.

Bloodsports 4

Gameplay:

Toen ik voor de eerste keer op de website van Bloodsports. TV keek dacht ik dat het een MOBA (Multiplayer online battle arena) was. Deze game heeft het uiterlijk van een MOBA en bepaalde gamemechanics die in een MOBA worden toegepast. Bijvoorbeeld de verschillende groepen: the bruiser (tank), the slayer (short range melee), the regulator (long distance projectile) en medikus (healer), deden me denken aan verschillende groepen personages in bekende MOBA’s zoals League of Legends. Daarnaast zijn de verschillende vaardigheden gekoppeld aan de toetsen ‘q’, ‘w’, ‘e’ en ‘r’ en je kunt deze vaardigheden levelen. Tot slot kun je jouw gear ook nog upgraden tijdens de game door naar de shop te gaan en daar nieuwe gear te kopen. Er worden veel opties aangeboden voor upgrades. Kortom, voor MOBA spelers is het ontzettend makkelijk om dit spel op te pakken.

In tegenstelling tot veel bekende MOBA’s speel je hier niet tegen vijf andere spelers, maar vecht je tegen de AI. Hierdoor merk je dat, op amateur niveau, je vijand zich redelijk voorspelbaar gedraagt. Er zijn vijf verschillende levels in totaal: Amateur League, Pro League, Master League en Apocalympics. Je kunt dan ook nog instellen tegen hoeveel groepen vijanden je wilt vechten. De opties hier zijn: 4 groepen, 7 groepen, 10 groepen, of je speelt Endless mode, waarin de vijanden maar blijven komen.
Wanneer je wilt beginnen met spelen creëer je of zelf een game en hoop je dat er vier andere mensen bij komen, of je sluit je aan bij een andere game. Het viel me op dat veel mensen een eigen server creëerden voor hun vrienden en dat veel van de open servers vol zaten. Er is dus een kans dat je geen arena kan vinden, wat nogal vervelend is.

bloodsports 3

Graphics:

De ontwerpen van zowel de verschillende arena’s als de gladiatoren deden me denken aan Borderlands. Met de felle kleuren en de enge elementen zijn de graphics absoluut niet teleurstellend.

Maike’s oordeel:review_cijfer_7.0
Kortom, Bloodsports. TV is een leuk spel om te spelen met vrienden. Het co-op element is essentieel in de gameplay. Doordat je verschillende opties hebt tot gear upgrades blijven de games interessant, maar aangezien je tegen de AI speel kan het voorspelbaar worden. Ondanks dat vond ik het ontzettend leuk om Bloodsports. TV te spelen en als je graag met vrienden een Tower-Defense game wil spelen dan is deze game zeker aan te raden.

– Je kan niet altijd een arena vinden, vijanden lijken voorspelbaar te zijn.
+ Het is een leuke co-op game, de graphics zijn erg mooi, variatie in games, dankzij verschillende soorten gear die je kunt kopen in de shop.

Kopen als je: graag met vrienden een co-op tower defence game wil spelen.