Dat het heelal enorm groot is, weten we allemaal. Tijd dus om eropuit te trekken en mysterieuze nieuwe plekken te ontdekken in Affordable Space Adventures!

Affordable Space Adventures word gebracht als een salespraatje onder de noemer “Uexplore”, waarin alle mooie mogelijkheden van het ontdekken van nieuwe planeten vanuit je comfortabele, doch zeer degelijke en betaalbare small craft word gepromoot. Affordable Space Adventures gebruikt de Wii U gamepad optimaal en dat is een van de dingen die deze game erg leuk maakt.

img_affordable0

Waar veel Wii U games de Wii U gamepad links laten liggen, maakt Affordable Space Adventures er goed gebruik van. Je small craft aanzetten, scanner, fuelthruster, stabilizer, massgenerator en alle andere dashboard opties van je smallcraft beheer je op je Wii U gamepad scherm. Op je televisie kun je beginnen met het ontdekken van nieuwe gebieden op spannende planeten, door je small craft door moeilijke obstakels te manoeuvreren en objecten te vermijden.

img_affordable1

Je kunt de game met in totaal drie personen spelen. Hierbij speelt één persoon op de Wii U gamepad en de andere twee met een Wii controller en nunchuck of Wii pro controller. Zij zullen de navigator en piloot zijn. Je hebt verder de mogelijkheid om de game op technical of tourist moeilijkheid te spelen.

img_affordable2

Des te verder je in de game komt, des te moeilijker je obstakels worden en des te meer je even goed moet na gaan denken hoe je langs bepaalde objecten gaat komen. Door te spelen met je fuel thrust voor snelheid, massgenerator (zinken/stijgen) om door water heen te komen of je elektrische motor kom je een heel eind. Ook kun je gebruik maken van fakkels die je kunt gooien om zo bijvoorbeeld switches om te zetten.

img_affordable5

In sommige levels zul je artifacts tegen gaan komen. Deze mag je niet aanraken en het is verstandig om ze te scannen voordat je langs ze vliegt. Door ze te scannen, geeft je Wii U gamepad op je dashboard aan waar je mee moet oppassen wanneer je langs ze vliegt, door deze dingen rood op te laten lichten. Soms moet je namelijk niet teveel fuel uitstoten, of niet teveel elektrische straling uitzenden, anders vallen ze je aan. Door dit te finetunen kun je artifacts omzeilen.

img_affordable3

Heathers oordeel:review_cijfer_8.0
Affordable Space Adventures is een leuke explore/puzzelgame die optimaal gebruik maakt van de Wii U gamepad. De levels zijn niet al te lang, maar het zijn er wel veel en soms zijn ze best pittig om door te komen. Affordable Space Adventures heeft misschien niet een mega uitgebreid verhaal, maar je small craft heeft een handschoenvakje en asbak, dus eigenlijk zitten ze gewoon geramt. Het is niet zomaar van links naar rechts door levels heen vliegen, het gaat om het finetunen van je small craft en dat is waar de uitdaging van de game in zit.

+ Optimaal gebruik Wii U gamepad, leuk om je craft te bedienen
– Levels zijn soms wat donker

Kopen als: ruimtereizen en handschoenvakjes in kleine ruimteschepen echt je ding zijn.