Wat een spanning en sensatie de nieuwe Resident Evil: Revelations 2: Episode 1! DLC die uit is gekomen. Vandaag het eerste deel van de nieuwe DLC!

Verhaallijn
Het verhaal begint op een bijeenkomst waar je Claire en Moira ontmoet. Al snel vallen alle lichten uit en bestormen zwaar bewapende en gepantserde mannen de ruimte vanuit een helikopter. Ze breken de ramen en vallen binnen, want ze willen Claire hebben. Claire wordt wakker in een soort gevangenis met een bandje om haar arm, het spel begint. Als je om je heen kijkt, dan zie je dat je echt in een hele smerige gevangenis terecht bent gekomen.

Je hoort ineens stemmen en het lijkt er op dat het Moira is, je moet er snel heen lopen om Moira vrij te laten uit haar cel. Je eerste doel is; probeer te ontsnappen uit de gevangenis. Al snel baan je een weg door een wirwar van celblokken, liters bloed en lijken die aan het plafond hangen. Door de enge muziek op de achtergrond dacht ik bij mezelf; “ja, dit kan nog wel eens een hele toffe game worden”. Onderweg hoor je nog veel meer gegil en rare geluiden, al snel krijg je het eerste wapen: een mes, daarnaast vind je ook je eerste ammo.

img_ResiRevelations_2

Gemuteerde medegevangenen
Iets later in het spel kom je er achter dat je bent beland in een experimenteel complex waar ze testen uitvoeren op mensen. Elke dag weer worden mensen gemarteld en op den duur worden ze een soort gemuteerde gevangenen die niet bepaald aardig zijn en je gelijk aanvallen als ze je hebben ontdekt. De eerste keer dat je een geweer in je handen krijgt, is het een klein handgeweertje en is het nog niet bepaald makkelijk om je gemuteerde medegevangenen te doden. Je hebt minstens vier á zes kogels nodig om ze af te maken. Maar niet gevreesd, je krijgt later echt wel een beter wapen.

Onderweg moet je objecten verzamelen waaronder herbs -geloof me deze herbs heb je zeker nodig!- Als je gemuteerde medegevangene je eenmaal aanvalt en je hebt geen kogels meer, dan ga je vrij snel dood en door deze herbs kan je jezelf weer helemaal oplappen. Er zitten ook lekker schrik-effecten in de game, dus je schrikt je dood af en toe, helemaal geweldig!

Ook kan je van personage wisselen tussen Claire en Moira. Wisselen tussen personages gaat snel, wat erg fijn is. Moira wil alleen niet met vuurwapens schieten, er is iets met haar gebeurd waardoor ze dat niet meer wil. Wat datgene is, is nog niet bekend. Je kunt Moira wel inzetten voor melee attacks, als je de knop R2 indrukt kan je haar assistentie vragen in gevechten. Onderweg kom je ook een werkbank tegen waar je de wapens kunt upgraden, waardoor je je gemuteerde med gevangenen sneller kunt doden.

img_ResiRevelations_1

Weet je nog wat ik je in het begin vertelde dat Claire een armband om had? De armband neemt alles op wat je doet en zegt, en geeft het door aan degene die aan de andere kant zit .Wie dat is, is ook nog niet bekend .Zij geeft je dingen door die niet altijd even fijn zijn en ze kan aan de armband zien hoe bang je bent, want hij verandert van kleur door jouw angstniveau.

Voorlopige conclusie
Tot nu toe vind ik het een super goede game, lekker spannend en ook niet te simpel maar ook niet te ingewikkeld. Geluid is goed, besturing is goed, al valt de besturing van het wapen wel een beetje tegen. Hij reageert heel snel, soms net iets te snel, waardoor je niet snel genoeg goed kan richten –zeker als je schrikt!-. Ik kan niet wachten om te beginnen met de volgende episode.

img_ResiRevelations_packshot

Tips:

-Zoek goed elke kamer door naar bruikbare spullen.