LEGO is natuurlijk iets waar je nooit op uitgekeken kan raken, ik niet althans. Als fan sla je natuurlijk geen game over. Helemaal niet als deze LEGO game Batman als hoofdpersonage heeft.

[center][/center]

De meeste mensen zullen al wel ooit een LEGO game gespeeld of in ieder geval gezien hebben. Ze bestaan uit een leuk verhaal en onwijs grappige quotes van de LEGO personages. Ook zijn de LEGO games een verslaving voor de die-hard verzamelaars, trophy en achievement hunters. Wat maakt deze game dan weer de moeite waard om te spelen?

[center][/center]

In deze game neemt Batman samen met de rest van de Justice League het op tegen Brainiac, een gestoorde Alien met een ruimteschip in de vorm van een octopus, die het gemunt heeft op de aarde. Brainiac wil de aarde als souvenir meenemen. Naast alle oude superhelden die je bijstaan zoals Wonder Woman, Superman, Robin en Flash wordt het ook tijd dat een aantal slechteriken zich bij jou voegen om te wereld te redden. Als de aarde niet gered wordt kunnen ze Batman natuurlijk ook niet meer dwarsbomen. Voor mij persoonlijk was de aanwezigheid van de Joker en de Riddler als speelbare personages onwijs leuk. Ik ben zo’n fan van deze lieve poppetjes dat ik ze het liefst in een eigen game zie. Het verhaal is makkelijk uitgelegd en met de komst van de voice overs, zijn de tussen filmpjes een stuk interessanter om naar te luisteren.

[center][/center]

Als ik een LEGO game speel dan moet alles kapot, ik wil zo veel mogelijk LEGO noppen oppakken en het liefst alles verzamelen. Dit zijn nog behoorlijk wat items, op deze manier is het mogelijk om een spel waar je relatief gezien vrij snel doorheen bent gewoon uit te breiden door jezelf doelen te stellen. In de game zitten 150 personages die je kunt vrij spelen en elk karakter heeft een aantal verschillende outfits. Deze outfits geven de superhelden nog meer krachten en hiermee kun je verschillende puzzels oplossen.

[center][/center]

Jaja, er moeten ook weer puzzels opgelost worden en hier moet je van houden. Ik ben er achter gekomen dat ik vaak te moeilijk dacht en het iets meer op kinder-niveau lag. Stiekem moest ik hier wel om lachen want je maakt de game dus onbewust moeilijker. Terwijl een kind waarschijnlijk binnen twee seconden er verder is. Het is dan ook heel leuk om deze games samen met een kind te spelen.

[center][/center]

Het is en blijft dus een LEGO game. Er zit geen of nauwelijks verandering in de gameplay, maar waarom zou je een goed lopende franchise gaan veranderen als dit niet nodig is. Ze hebben wel de wereld iets minder open gemaakt maar zelf vind ik dit niet zo vervelend. Nu blijven de levels een beetje overzichtelijk.

Didi’s Score
Fun: 9/10
Levensduur: 8.5/10