Deze game is al een tijdje op de markt maar we vonden het toch de moeite waard om hem nog even uit te lichten. Awesomenauts is een game die namelijk gemaakt is door Nederlanders. Het bedrijf dat deze game maakte is Ronimo en inmiddels is de game bijna op elk platform te krijgen.

[center][/center]

In 2012 brachten ze de game uit op de PlayStation 3 en de Xbox 360. Waarschijnlijk hadden ze nooit kunnen dromen dat deze zo aansloeg dat men hem nog steeds wil spelen op de PlayStation 4 anno 2014. De Xbox One bezitters zullen nog even moeten wachten maar ook hier is hij naar onderweg.

[center][/center]

Awesomenauts is een online multiplayer game die bestaat uit het vechten in een arena. Je valt gelijk voor de leuke visuele stijl en de muziekjes die in de game zitten. Het is een unieke sfeer en dat is waarschijnlijk ook een groot deel van het succes van deze game. Het verhaal gaat over twee verschillende groepen die op zoek zijn naar een grondstof. Helaas kunnen deze groepen niet samenwerken en proberen ze elkaars boren kapot te maken.

[center][/center]

Na een hele korte uitleg wordt je eigenlijk aan je lot overgelaten. Als je pech hebt snap je de eerste paar multiplayer potjes er helemaal niets van. Of je bent gewoon net zo slecht als ik en denkt dat je nooit twee stappen kunt zetten voordat je dood gaat. Je beland namelijk in een arena waarbij je in teamverband de boor van de tegenpartij kapot moet maken maar tegelijkertijd ook je eigen boor moet beschermen.

[center][/center]

Door de hulp van powerups kan jij je skills omhoog krikken op een manier die voor jou het beste speelt. Het is de bedoeling dat je goed strategisch blijft nadenken en je kunt bijna niet zonder een plan de arena in gaan. Vooral het strategisch nadenken bij spelletjes is niet helemaal mijn ding maar ik heb mijn best gedaan en op een gegeven moment lukte het zelfs mij om wat langer te blijven leven. Als je dood gaat kom je bij een standaard spawn punt uit. In principe kun je vanuit hier gewoon weer verder maar de vijand is dan al doorgegaan met het vernielen van jouw boor.

[center][/center]

Je moet echt van het genre houden anders ga je Awesomenauts Assemble niet leuk vinden. Hij is best pittig en zelfs de leuke stijl kan hem dan niet interessanter maken. Voor alle mensen die hem op de oude consoles hebben grijs gespeeld is het zeker een aanrader. Nu kun je gewoon lekker doorgaan met waar je gebleven was.

Didi’s Score
Gameplay: 7.5/10
Fun: 7/10