Lara liet vorig jaar nog menig hoofd op hol slaan in Tomb Raider. Ze won het vertrouwen terug van de oude gamer en respect bij de jongere spelers. Deze Lara-game is anders maar dat betekent niet dat we haar in de kou laten staan natuurlijk.

[center][/center]

Ongeveer vier jaar geleden kwam er een soortgelijke Lara Croft-game uit. Dit was Lara Croft and the Guardian of Light, een topdown game die uitermate geschikt bleek als co-op ervaring. Het was dan ook geen gek idee om hier een vervolg op te maken. Samen met een aantal Egyptische goden heb je de vloek van Osiris op je af geroepen. Je zult alle lichaamsdelen van Osiris weer moeten vinden om deze op te heffen.

[center][/center]

De game ziet en voelt als een mooie Lara-game. Je loopt door de verschillende tempels en door middel van het oplossen van puzzels kom je de ruimtes door. Hier en daar moet je een aantal vijanden vermoorden maar de meeste tijd zul je flink je hoofd moeten laten kraken. Als je vooral van de shooter Lara bent, is dit ook niet de juiste game voor je.

[center][/center]

De game is niet heel lang van stof, het verhaal is wat slapjes maar daar speel je deze game dan ook niet helemaal voor. De uitdaging zit hem in de verschillende gamemodi. Zo zijn de puzzels anders als je ze alleen speelt dan dat je ze met de co-op modus speelt. Je kunt de game met maximaal vier personen spelen. Dit zijn dan twee avonturiers zoals Lara en twee Egyptische goden. Lara heeft natuurlijk haar pistolen en grijphaak als speciaal wapen maar de Egyptische goden kunnen zichzelf in een bubbel plaatsen zodat de andere er op kan gaan staan en ook schieten ze met een laser uit hun staf alle vijanden neer. Door deze twee personages samen te gebruiken heeft iedereen zijn eigen taak tijdens het puzzelen. Je begrijpt dat als je alleen speelt je niet beide personages kan zijn, dus worden ook de puzzels aangepast zodat je deze ook kan oplossen.

[center][/center]

De single player speelt makkelijk weg en ik heb erg veel leuke uurtjes gehad tijdens de offline co-op modus. Maar ik werd helemaal gek van de online co-op modus. Samen met een vriend zouden we op een zondag lekker een paar uur Lara spelen. Helaas liep dit niet helemaal goed af. Telkens raakte onze game gedesynchroniseerd. Dit hield in dat ik zijn poppetje ergens in de lucht vast zag hangen en hij mij random zag schieten op dingen. Dit zijn erg vervelende bugs en vooral als ze in de eerste tempel al voorkomen. Meerdere keren hebben we geprobeerd opnieuw te beginnen maar dit mocht helaas niet helpen. Laten we hopen dat hier nog een oplossing voor komt, want het is een groot gemis voor een spel als dit.

Didi’s Score
Fun: 7/10
Levensduur: 6/10