Het is maar goed dat Wii U backwards compatible is, want er komen zo weinig games voor de Wii uit, dat die van mij ergens stof ligt te happen op zolder. Moeten we blij zijn dat er eindelijk weer eentje is, namelijk Fit Music? Lees het in de review.

Fit Music. Dat klinkt als een vervolg op Wii Fit en Wii Fit Plus, gemaakt door Nintendo. Vergeet het maar, want als je naar het hoesje van deze game kijkt, dan zie je al dat hier weinig Nintendo bij is. De ontwikkelaar 02 Games maakte deze game, waarin een fitness-kampioene de hoofdrol speelt. Erg irritant is het wel, want ze is Engels ingesproken terwijl ze overduidelijk een andere taal spreekt.

Maar goed, het gaat natuurlijk om fitnessen, en niet zozeer de entourage. Je kunt je balance board gebruiken, of gewoon de Remote. Uiteraard verwachtte ik bij een titel die Wii Fit Music heet, hele leuke muziek om op te fitnessen. Misschien zelfs de mogelijkheid om bepaalde artiesten te kiezen. Helaas! Je kunt alleen bewegen op nietszeggende, onbekende dance-deuntjes. Zeer inspirerend, not.

Het fitnessen zelf is niet heel anders dan in andere fitnessgames. Squads doen, met je armen zwaaien, je kent het wel. Alleen kijk je steeds naar die fitness-kampioene Patrizia Salviato, die heel lelijk in de achtergrond geprojecteerd is. Het ding met fitnessgames is namelijk dat het niet eens heel erg draait om fitness. Die games moeten het hebben van een aantrekkelijk uiterlijk en aantrekkelijke opties en dat biedt Wii Fit Music allemaal niet. Ook de registratie laat te wensen over met een Remote.

Het lastigste is nog dat de muziek en de bewegingen helemaal niet overeenkomen. Je wil dus op de maat van de muziek bewegen, maar dat wordt je dan wel erg moeilijk gemaakt als het vooral gaat om het nadoen van bewegingen die niet echt perfect synchroon lopen met de muziek. Maar het kan erger, want onze Patrizia (niet te verwarren met F-G’s Patricia hihi) gaat ook dingen naar je schreeuwen steeds. Weinig motiverend, wel erg eng.

Is het allemaal kommer en kwel? Valt wel mee, de ontwikkelaar heeft er echt wel wat leuke dingen ingedaan. Zo kun je uplevelen en kun je nieuwe oefeningen krijgen. Dat is dus wel iets waardoor je de game verder zou spelen, maar alles eromheen is zo onaantrekkelijk dat dat er waarschijnlijk toch niet van komt. Je kunt bovendien op internet veel meer variatie in oefeningen vinden om jezelf strak en sexy te houden (of te maken).

Ik kan hier nog wel even over doorpraten, maar het komt er simpelweg op neer dat dit een slappe third party-game is. Zelfs grote ontwikkelaars hebben moeite om een goede fitnessgame te maken en dat is niet voor niets. Het moet aantrekkelijk zijn, gevarieerd en natuurlijk moeten dans en moves wel op elkaar aansluiten en dat is in deze game niet het geval. De niet-Engelse Patrizia die dus Engels is nagesynchroniseerd, doet me sowieso denken aan televisie kijken in Duitsland, en iedereen weet dat dat geen pretje is..Mijn Score:Gameplay: 4/10Fun: 4/10Levensduur: 4/10Graphics: 2/10Originaliteit: 1/10Totaalscore volgens reviewer: 3