Power Rangers Super Samurai is een Xbox 360 Kinect vechtgame. Vecht je een weg door je herinneringen uit de jaren 90. Jij bent de Power Ranger. Ik ben natuurlijk de Roze! Gelukkig mag je zelf de kleur kiezen.

Ranger (storyline): Ik ben gelijk begonnen met de Multiplayer storyline (Ranger). Een goede vriend was op bezoek en samen zijn we aan de slag gegaan. Er wordt een foto van je gemaakt, een vreselijk slechte, maar deze wordt gebruikt om je steeds naar je Ranger te morphen.

Dan kun je beginnen. Je vult je Chinese teken met een aantal handbewegingen en je morphed in je Ranger. De kleur mag je helemaal zelf kiezen. Behalve dat ik graag roze wilde zijn betekend je kleur ook je wapenkeuze. In mijn geval is dit een waaier. Mijn vriend heeft de groene Ranger en een soort mega polearm. Je vecht je een weg door een stel minions voor je naar de baas gaat. Ieder level is hetzelfde. Eerst de minions en dan de baas. Versla je de baas, dan komt er een heel oud filmpje uit de serie gevolgd door de vijf Rangers die samen komen en de baas nog een keer verslaan. Dit gaat gepaard met heel veel cutscenes en nog veel meer loading screens.

Dat is de grote irritatie in deze game. Iedere cutscene, vechtscene of wissel heeft een mega trage loadingscreen. Ik zou nog liever niet iedere keer de morph zien naar Ranger of naar de vijf Rangers dan steeds maar die loadingscreens. Hoewel de cutscenes uit de oude serie soms wel leuk zijn om weer eens te zien, het zijn toch hele oude herinneringen. Pas wel op hoor, wij speelden met z’n tweeën en dan heb je de kans dat je elkaar weer eens mept. Je staat je zo op de baas en de minions te concentreren dat je snel in elkaars speelveld staat. Gelukkig is niemand serieus gewond geraakt, op wat zwaard spierpijn na.

Hoe doe je dit allemaal? Eigenlijk is het allemaal vrij simpel. Je loopt nooit. Je Ranger loopt automatisch naar voren als je slaat, dus ook al is er niemand om op te slaan, je rent door te slaan. Soms moet je speciale moves doen. Dan laadt je bijvoorbeeld je finishing move op, deze komt dan in beeld te staan. Let trouwens nooit op je Ranger, dan doe je de move namelijk verkeerd om in spiegelbeeld. Je moet het kleine voorbeeld vakje nadoen. Deze staat goed en als je deze nadoet zit je goed. Deze storyline kun je trouwens ook alleen spelen, maar geeft dus ook automatisch de twee speler optie.

Training:Naast de storyline optie is er ook nog training. Ik kan je alvast vertellen, het was vreselijk voor mij. Ken je die dansgames waarbij je moet nadoen? Dat is je training ook. Doe wat de Rangers doen. Nou, laat dat maar niet aan mij over. Dat kan ik dus niet. Iets in mijn hersenen zegt dan bekijk het maar. Dus ik heb wel wat dingen geprobeerd, maar dat nadoen is niks voor mij, dus snel terug naar de storyline. Je moet hier skill punten behalen om naar een volgend onderdeel te mogen. Ook kun je nog een gouden Ranger als trainer unlocken. Mijn mening:Hoewel het een leuke game is ben je snel uitgespeeld. Het spel telt maar acht levels en je bent meer tijd kwijt met de loadingscreens dan met het spelen. Ik ben blij dat ik iemand had om mee te spelen, want dan kun je tijdens al dat laden ten minste nog met iemand praten. Mijn plusjes, Old school, echte filmpjes, keuze in je ranger. Mijn Minnetjes, heel veel loadingscreens, te trage gameplay, snel voorbij.Mijn score:Gameplay: 7 /10Fun: 6 /10Levensduur: 6 /10 Graphics: 7/10Originaliteit: 7 /10Totaal volgens reviewer: 6,6