Een luie zondag en dan lekker lazy gamen. Iets wat ik graag doe als ik de kans krijg. Totdat de game Sports Champions 2 op de mat lag. Ik heb deze game voor jullie op mijn luie zondag gespeeld.
Sports Champions 2 is zoals het cijfer twee al zegt een tweede deel. Ik moet opbiechten dat ik niet eens wist dat er een deel 1 was. En dat het eerste in me opkwam dat ik het een rip-off van Wii Sports en Wii Sports Resorts vond. Maar al snel kwam ik erachter dat dit maar een beetje waar was. De game is namelijk geheel in PlayStation stijl gemaakt. Om toch even de Nintendo Wii tegenover de PlayStation te zetten vind ik de Wii gewoon kinderlijk, neem de game als Super Mario Bros. of prinsessen games. De PlayStation heeft daar tegenover wat meer games voor de volwassen speler. Dit valt in Sports Champions 2 ook wel op.

Sports Champions 2 is een sport game zoals de titel het al verraad, oh ja joh? Ja! De sporten boxen, golf, bowlen, tennis, boogschieten en skiën komen voorbij. Voordat je begint kun de game kun je jouw eigen personage maken. Je hebt de keuze uit man/vrouw, kapsel, kleding, kleur van je kleding, schoenen en je gezicht. Alles ziet er erg goed uit behalve het gezicht. Dat vind ik echt een onwijs hekelpunt in deze game. Jeetje wat zijn de gezichten van de spelers lelijk, ik denk dat de ontwikkelaars een voorbeeld kunnen nemen aan ander ontwikkelaars. De uitdrukkingen zijn gewoon ugly en lachwekkend. Maar volgens mij moet je daar vrouw voor zijn om daar op te letten.

Oh, wat ik vergeet te benoemen is dat de calibratie erg prettig voelt. Van andere games ben ik gewend dat je best wel even bezig bent voordat je PlaySation Eye alles goed geregistreerd heeft maar wat een genot is dat bij deze game! Binnen mum van tijd kun je starten en de registratie is super! Alle bewegingen van de move gaan behoorlijk vloeiend.

Nadat je het personage gestyled hebt kun je beginnen. De game kent vrij spel, de modi waar je alle games vrij kunt spelen, een cup, waarbij je uiteraard wedstrijden moet winnen. Dan is er nog een Party modi die je met meerdere kunt spelen. Eerder noemde ik al de zestal sporten waar de game om gaat. De enige sport die ik leuk vind is Tennis. Nu kunnen boogschieten en bowlen er nog wel mee door maar aangezien ik op de Wii he-le-maal fan ben van deze onderdelen kunnen de uitvoeringen in deze game er niet aan tippen. Ik kan er weinig aan doen, ik ben niet zo van het boxen en skiën. Ik mis in het hele plaatje het originele eigenlijk wel. Het zijn maar zes sporten, als je dus vrij speelt ben je best snel uitgekeken op de game. Ze hadden wel wat meer sporten toe mogen voegen.

Ik zal trouwens stoppen met de Wii erbij te betrekken want het is natuurlijk een PlayStation 3 game. En niet iedereen heeft games op de Wii en op de PlayStation 3 gespeeld in hetzelfde genre.De sporten worden elk voordat je ze gaat spelen uitgelegd hoe de besturing gaat en ze zien er stuk voor stuk erg netjes afgewerkt uit. De omgevingen en details zijn erg strak. Ik heb de game wel de nodige tijd gespeeld hoewel ik veel op Tennis ben blijven hangen en de andere sporten maar even vluchtig gezien heb. Een compliment, het ziet er prima uit. Hoewel ik de baas die ik moet verslaan tijdens het tennissen weer lekker ongeloofwaardig vind, het is een robot? Nou ja ik vergeef het de grafische ontwikkelaars en voor deze keer vergeef ik ze ook de onwijs lelijke gezichten.

Ik kan je nu natuurlijk alle andere sporten gaan uitleggen, maar je moet ze toch zelf spelen om erachter te komen of ze leuk zijn of niet. Het is een leuke sportgame aanvulling op de PlayStation 3. Ook het gebruik van de Move is hier goed op zijn plaats. Helaas lag deze al een beetje stof te vangen in de kast. Gelukkig hoef je voor deze game geen giga conditie te hebben, je kunt lekker lui op de bank blijven zitten, maar ook fanatiek spelen. De camera houdt alles nauwlettend in de gaten. Je hebt de keuze in elk geval.

Mochten de ontwikkelaars een derde uitbreiding willen maken? Een tip, gooi er iets meer andere sporten in. Ik vind zes toch best weinig, vooral als je niet van al deze sporten houdt, dan blijft er weinig over om te spelen. De Party modi moeten ze er echt inhouden want het is erg leuk deze game te spelen met meerdere. Een zeer leuke toevoeging! Yvonne’s score:Gameplay: 7/10Fun: 7/10Levensduur: 6,5/10 Graphics: 7,5/10Originaliteit: 7/10Totaal volgens reviewer: 7