Eigenlijk mogen jongens dit niet lezen, want zoals de titel van deze game aangeeft “Girls Only”. Maar als je je nieuwsgierigheid niet kunt bedwingen, ach, neem dan vooral een kijkje, het is best een leuke game namelijk!

Girls Only is gericht op jonge meiden en is geheel in het Nederlands. In Girls Only zijn er vier verschillende games die je kunt spelen;- IJssalon- Lieve Kitten- Modehoek- InterieustudioKlinkt dat ook niet als vier dingen die meiden vaak leuk vinden? Ik ben alle gameopties voor je doorgelopen en wat je kunt verwachten, kun je hieronder lezen.

IjssalonLaten we beginnen met een lekker hapje. In deze game speel je met de blonde Anouk die je helpt in haar ijssalon. Je staat in de ijssalon, aan het strand met een mooi wit strand, en bedient de gasten die binnen komen. Ze willen allemaal een hapje en jij moet ze dit voorschotelen. Je sleept de gasten naar een tafel, klinkt onaardig, maar zo help je ze met de stylus… Wacht tot ze hun wensen aan eten of drinken kenbaar maken en bedient ze. Uiteindelijk moet je ook de afwas doen en afrekenen, het wordt steeds drukker en er komen meer mensen op je ijssalon af. Het zijn allemaal kleine levels waarin je steeds harder moet werken om de klanten te bedienen. Een leuke uitdaging om steeds hoger te komen natuurlijk.

Lieve KittenKlaar met de ijsjes, we gaan kittens aaien! Nu krijg je te maken met Lisa’s lieve kitten die je in verschillende kamers verzorgt. Er zijn drie verschillende katten: een grijze, bruine en zwarte en ze zien er alle drie even lief uit. Je moet er één kiezen om te gaan verzorgen. Je kat mag niets tekort komen en je geeft hem dus eten, drinken, je verschoont hem en het is ook nog mogelijk om commando’s te leren. Doormiddel van een ballonnetje boven het hoofd van je kattebeest geeft hij aan waar hij behoefte aan heeft. Op je onderste DS-scherm kun je verschillende dingen kiezen om aan hem te geven. Ook kun je van scherm wisselen om hem in een andere kamer te volgen. Mijn kat is dol op het spelen met de muis en zit geen seconde stil. Je kunt hem ook aaien, door met je stylus over het scherm te wrijven. Je hoort hem nog net niet spinnen.

ModehoekAls je bent uitgeaaid met je kitten, kun je je storten op de Modehoek van Kitty. In deze optie draai je je DS om Kitty te voorzien van een leuke outfit en achtergrond. Je outfit is natuurlijk per locatie anders en je hebt verschillende soorten kleding om Kitty aan te kleden. Er staan al een aantal kledingstukken voor je geselecteerd, maar wat als je de kleur niet mooi vindt? Dan ga je verven! Eerst moet je zorgen dat Kitty op je stylusscherm komt en sleep je de kwast naar het kledingstuk dat je aan wilt passen. Er zijn verschillende motieven en kleuren die je kunt gebruiken om de outfit nog leuker te maken. Wil je met een opdracht werken? Dat is ook mogelijk, je moet dan een al bestaande outfit namaken, zo goed als je kunt. Ook goed om je hersenen te trainen.

Interieur StudioGa samen met Fleur bezig aan je interieur. In deze optie kun je ook kiezen voor een namaak (kopieer)opdracht of zelf aan de slag om een kamer in te richten zoals jij dat graag wenst. Ga je voor de woonkamer? Slaapkamer? Of toch de eetkamer? Er zijn verschillende soorten meubelstukken, schilderijen, vloerkleden, stoelen kasten en nog veel meer meubelstukken. Als je de kleur niet zo mooi vindt, schilder je hem toch gewoon over? Zo maak je toch de kamer die jij graag wenst te hebben!

UiteindelijkDe game is leuk maar vooral geschikt voor jonge meiden. Zelf ben ik wel fan van dit soort games, lekker klikken en freubelen. Maar om er uren mee aan de slag te gaan, daar heb ik niet zo heel veel zin in eigenlijk. Maar de games zijn wel leuk, mijn favoriet is denk ik wel de Ijssalon. Maar eigenlijk is het aankleden ook wel leuk, maar het katje verzorgen is weer zo schattig! De deuntjes kunnen je op een gegeven moment op je zenuwen gaan werken, maar zijn wel vrolijk. Het had er misschien iets gedetailleerder en uitgebreider uit mogen zien, maar voor de meiden die daar niet heel erg op letten is het wel een zeer geschikt spel!! De bediening is heel erg makkelijk, dus iedereen kan hiermee aan de slag. Uiteindelijk lijkt het mij ook wel mogelijk om hier nog meer versies van te verwachten. Ik ben in elk geval van de partij!Score– Gameplay: 9/10- Fun: 7/10- Levensduur: 6/10- Graphics: 7/10- Geluid: 7/10- Orginaliteit: 5/10Reviewerscore volgens de reviewer: 6.8