Dansgames blijven populair. Zo komt publisher Nordic Games met een tweetal nieuwe dansgames: Dance Party Pop Hits en Dance Party Club Hits. Lezeres miss-j0ycieee probeerde één van deze games uit. Lees snel verder om erachter te komen wat ze van de game vindt.Toen ik van de game Dance Party Pop Hits hoorde, klonk het als een soort opvolger van de DDR franchise, maar dat klopt niet helemaal. Deze game heeft veel meer opties en heeft als waardevolle toevoeging een dansmat met maar liefst acht pijlen erop. De dansroutines zijn hierdoor veel uitdagender en dat is zeker een voordeel bij deze game.

Wanneer je de game opstart, kom je eerst in het menu. Hierin kun je voor drie verschillende opties kiezen:- Workout: een soort fitness met behulp van de dansmat- Dance: gewoon lekker dansen- Recorder: je eigen dans bedenken op één van de nummers en deze dan opnemen, zodat je de dans vaker kunt uitvoeren

In de Dance mode heb je drie opties waaruit je kunt kiezen, namelijk:- Solo- Head to Head (met 2 personen)- Party (met maximaal 8 personen)Ik heb Dance Party Pop Hits tijdens een avondje met vrienden uitgeprobeerd en de Head to Head mode was toch veruit favoriet! Iedereen werd heel fanatiek, aangezien er toch echt sprake was van een competitie. De Party mode hebben we helaas niet uit kunnen proberen, omdat de Wii niet helemaal naar behoren functioneerde. Toch denk ik dat deze mode ook best leuk kan zijn en ik zal hem dan ook zeker uitproberen zodra het kan!

De Workout en de Recorder modes zijn wat mij betreft ook echt een waardevolle toevoeging aan het spel. Vooral het kunnen bedenken van een eigen dans is heel leuk om te doen en om naar te kijken! Je kunt dansen op vijftien verschillende nummers, zoals “Push The Button” van de Sugababes, “Some Kinda Rush” van Booty Luv en “Murder On The Dance Floor” van Sophie Ellis Bextor. De keuze qua nummers vind ik persoonlijk wat tegenvallen, omdat deze al wat ouder zijn en ik het over het algemeen leuker vind om op de nieuwste nummers te dansen. In totaal zijn er vijfenveertig verschillende dansroutines in het spel opgenomen en voor elke routine kun je een moeilijkheidsgraad aangeven. Deze gaat van de easy tot aan de super hardcore mode. Verder kun je in vier verschillende omgevingen dansen en met vier verschillende karakters samen dansen. De uiteindelijke conclusie voor deze game is geheel positief. Ik had de previews voor Dance Party Pop Hits al in de gaten gehouden, maar die gaven mij geen goed beeld van de game. Uiteindelijk is het me niet tegen gevallen en kan ik je deze game dan ook zeker aanraden. Ook tijdens een avondje met vrienden of familie is deze game heel leuk om te doen!

De game is uitgebracht door gamemaker Nordic GamesPrijs (ongeveer) €29,99 incl dansmatReleasedatum: 31 juli