Enige tijd geleden brachten wij jullie de preview van de game Chronicles of Spellborn. Tijdens de HME in Utrecht werd de game, die afkomstig is van Nederlandse bodem, gelanceerd en voor ons een reden om het spel eens uit te proberen!

Eerste indrukMijn eerste indruk van The Chronicles of Spellborn is positief, met uitgebreide mogelijkheden om je character te customizen zodat je met de uitrusting en looks naar keuze aan je spel kan beginnen.

Game missieJe character begint met simpele uitrusting, en zonder ervaring. Ervaring doe je op doormiddel van quests te voltooien, en vijanden te verslaan. Als beloning krijg je hiervoor Fame points ( hiermee verbeter je je verhouding tegenover factions), en Personal Experience Points. Met een bepaald aantal PEP stijg je in level en PEP rank wat je character verbeterd met meer healthpoints,skills en schade die je een tegenstander toebrengt. Naast het behalen van PEP en Fame, is het ook de bedoeling dat je nieuwe gebieden ontdekt.De looksHet spel ziet er eenvoudig uit, met een simpele skill bar en makkelijk te bedienen opties.Alle detaïls zijn goed uitgewerkt, er gebeurt veel om je heen terwijl je aan het spelen bent.Denk hierbij aan de volop aanwezige Npc’s die hun eigen ding doen terwijl je bezig bent.GrafischSpeel je The Chronicles of Spellborn op een systeem die de hoogste kwaliteit graphics aan kan dan is het spel grafisch erg indrukwekkend. Het gras, de bladeren bomen, het licht effect gedurende dag en nacht geven een leuke sfeer tijdens het spelen. Het enige minpuntje wat ik van de graphics vind zijn de details van de NPC’s en characters. Een voorbeeld hiervan is de haardracht wat naar mijn mening niet mooi toegepast is in het spel.

MoeilijkheidsgraadThe Chronicles of Spellborn is voor de beginnende speler wat moeilijker, maar voor de spelers die bekend zijn met MMORPG is het spel makkelijk te volgen. Alles wordt je vanaf het begin af aan uitgelegd, en de eerste quests laten je oefenen met de basics van het spel. Als je gewend bent aan de besturing werkt het een stuk makkelijker en is het fijn te spelenJou taakJe taak als speler is het overleven in een grote levende wereld, je speelt voor jezelf of met elkaar of tegen elkaar. Hiervoor zijn ook de servers ingedeeld als PVE of PVP server.

QuestsEen veel voorkomende quest die je tegen zal komen, is een quest waarbij je als doel hebt een bepaald aantal tegenstanders moet vinden en verslaan, hiervoor krijg je niet alleen PEP points per verslagen vijand maar ook als beloning bij het voltooien van de quest, naast de gebruikelijke zoek en kill quests kan je ook opdrachten verwachtten zoals pakketjes vervoeren, op onderzoek gaan, het gatheren van materiaal of training om jezelf of je skills te verbeteren. Ook kun je wapens krijgen als quest rewards om je character sterker te maken. Met dank aan Mickey en Rick voor de review!