Een saaie zondagmiddag je beste vriend, vriendin, neef, nicht, je vriend/vriendin of misschien wel je broer of zusje roep ze bij elkaar en ga zitten voor Boogie superstar! Nieuwsgierig naar deze game? Lees dan snel verder!

SupersterBoogie superstar wijkt qua idee niet veel af van de eerder uitgebrachte Boogie game. Door middel van je controller en microfoon vecht jij je naar de top alleen nu doe je dat als superster!

De game
Zoals bij de vorige game word er weer gevraagd om je zang en danstalenten te laten zien. Dit doe je in deze Boogie game door middel van een show waarin jij jezelf moet bewijzen tegenover 4 andere kandidaten. Dit kan door een dansopdracht solo of duo of een zangopdracht solo of duo. Je kunt je instellingen zo zetten dat je zelf kan kiezen of je het nummer wil uitzoeken of dat het voor je gekozen word. Je krijgt dus 3 evenementen waarbij je zelf de samenstelling kan maken. Tijdens je optredens kun je punten/geld verdienen. Met deze punten/geld kun je nieuwe nummers, moves en outfits aanschaffen.

Dansen
Het dansen in de game is er sinds de vorige game op voorruit gegaan. Een behoorlijk aantal nieuwe moves zijn toegevoegd waardoor je veel meer en anders aan het bewegen bent. De moves die jij ten uitvoer moet brengen worden afgebeeld en je kunt ook flink punten scoren door een beweging heel erg goed te doen! Na even die beweging zo goed uit te voeren kun je bonus punten maken door middel van extra bewegingen die op je beeld worden voorgedaan.

Zingen
Zingen spreekt voor zich de boogie superstar karaoke versie lijkt op de karaoke versie van de eerste game. Alleen voor deze game zocht EA games echte “superstar” nummer uit en er komen dan ook niet zo’n vrolijke nummers voorbij als bij de eerste game. Wat het wel leuk maakt is de muziek van dit moment. Cascada, Alles is Liefde en nog een hoop meer bekende nummers komen voorbij! Het nadeel aan het zingen is, dat als je kiest voor willekeurig je ook een Duits, Frans of een nummer in welke taal dan ook kan krijgen. Dit is helaas niet bevorderend voor je score. Een geluk heb je wel je hoeft niet te articuleren in de game! Zodra je goed kan neuriën kun je ook al aanbid worden door je fans!

Wanneer spelen
Als je van gezelschapsspellen houd, hip bent, graag zingt, graag danst dan is dit het ultieme spel om aan te schaffen of om je feestdagen verlanglijstje te zetten. De game kun je ook met meerdere tegelijk spelen en laat grappige onderdelen zien. Gezellig dansen met 1,2,3 of 4 personen of je zangtalenten laten zien blijft leuk. Het is een typische Girl Game maar dan in een leuk jasje gestoken.

De gametrailer

Alle info op een rijtje
Gamenaam: Boogie Superstar