Dat steeds meer meiden gamen is geen onbekend nieuws. In Amerika is 38% van de gamers vrouw, deze doelgroep is met 33% gestegen in de afgelopen vijf jaar. Het gaat dus de goede kant op, langzaam nemen we de gamerswereld over. Er is volgens dit onderzoek maar 11,5% aan vrouwelijke gamesontwikkelaars, wat dus al snel inhoud dat onze doelgroep opgeschept zit met games die gebaseerd zijn op winkelen, koken en kinderen. Kan ook leuk zijn, maar we hebben een hele brede interesse, toch meiden?Lees verder om het hele bericht te lezen.

wrote
Steeds meer jonge vrouwen en meisjes spelen in hun vrije tijd videogames. De nieuwe doelgroep is zeer interessant voor de gamesindustrie die druk bezig is vrouwvriendelijke games te ontwikkelen.Volgens onderzoeksbureau IBISWorld is 38 procent van de Amerikaanse gamers van het vrouwelijk geslacht. De doelgroep is in vijf jaar tijd met 33 procent gestegen. Tussen januari en augustus van dit jaar waren vrouwelijke gamers tussen de 18 en 45 jaar goed voor 28 procent van de totale omzet in de Amerikaanse gamesmarkt. Mannelijke gamers tussen de 18 en 45 jaar waren goed voor 37 procent van de omzet. Gamesontwikkelaars ontwikkelen niet-agressieve, makkelijke games die vrouwen moeten aanspreken. De meeste vrouwelijke gamers spenderen minder tijd aan het spelen van videogames dan hun mannelijke evenknie. Gamesontwikkelaars willen voor elkaar krijgen dat vrouwelijke gamers langer games spelen en moeilijkere games uitproberen. Vrouwelijke gamers spelen vaker dan mannelijke gamers spelletjes op het internet en op handhelds als Sony’s PSP en Nintendo’s DS. Het succes van de Nintendo DS is vooral te danken aan vrouwvriendelijke games als Nintendogs en Brain Trainer. Voorheen was de DS alleen te koop in de kleuren zwart en wit, maar tegenwoordig kan er ook gekozen worden uit de kleuren roze en zilver.Ook Nintendo’s Wii-console is zeer populair onder vrouwelijke gamers. Van de fitness-game Wii Fit zijn er sinds de lancering in mei in de VS 1,4 miljoen exemplaren verkocht. Ook games als Activision’s Guitar Hero, Electronic Arts’ Rock Band en Electronic Arts’ The Sims zijn in trek bij vrouwelijke gamers. Niet geheel verrassend vinden vrouwelijke gamers vooral games leuk waren ze creatief moeten zijn. Games waar ze grote groepen vijanden moet verslaan, kan de vrouwelijke gamer minder bekoren.Sommige gamers, zowel mannelijk als vrouwelijk, betreuren het dat “vrouwvriendelijke” games zich richten op een vrouwonvriendelijk stereotype. Games als Fashion Designer, Master Chef en Babyz versterken het beeld dat vrouwen alleen ge├»nteresseerd zijn in winkelen, koken en kinderen. Volgens de International Game Developers Association is maar 11,5 procent van alle gamesontwikkelaars vrouw.

Bron: PCMweb.nl

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.