Het is alweer een ouder spel maar toch wil ik jullie een review hiervan niet onthouden. Puyo Pop Fever. Het spel draait om een lief meisje wat moet proberen door middel van het uitspelen van een level haar tegenstanders verslaan. Het meisje is een tovenaarsleerling die haar missie moet volbrengen.

De game is te spelen op meerdere manieren zoals op verschillende consoles en de pc. Voorheen was deze game er op de PSP. Tegenwoordig is hij ook verkrijgbaar op de Nintendo DS en de Wii. Het is de bedoeling dat je door middel van figuren plaatsen je level uitspeelt en zoveel mogelijk moves maakt per figuur wat je laat vallen. Het idee heeft wat weg van Tetris. Zo heeft Nintendo een hele periode geleden ook Kirby’s Ghosttrap ontworpen voor op de Nintendo. Deze is te vergelijken met Puyo Pop.

Het spel bevat een hoop vrolijke kleuren. En het personage dat je zelf speelt is een vrolijke meid. Je kunt het spel in verschillende modes spelen. Op de Wii kun je dit tegen elkaar spelen en voor jezelf zo ook voor de Nintendo DS.Het begin is easy mode maar uiteindelijk gaat het spel toch een hoop aandacht van je vragen. Je moet zorgen dat je alles zo goed mogelijk op hun plaats laat vallen. Ook zorg je ervoor dat je tegenstander je niet gaat tegenzitten. In de bonus levels kun je met gemak je tegenstander eruit spelen.
Mening: Een vrolijk, verslavend spel waarbij de tijd zo voorbij vliegt en je s’avonds in bed nog kan zitten bedenken hoe je de tegenstanders het makkelijkste kan inmaken. Een leuk tussendoortje om even wat anders te doen.