Is deze film net zo goed als de eerste, nee! Hij is zelfs nog beter, meer hilarisch, groffer en gewoon één die je gezien moet hebben! Dankzij Warner Brothers Nederland heb ik Deadpool 2 kunnen zien in de bios en daar ben ik hun zeer dankbaar voor. Niet alleen had ik de perfecte plaats in de bioscoop, mijn date had ook nog getrakteerd op een drankje en popcorn, ik was er helemaal klaar voor. Zou je de film nog niet gezien hebben dit artikel bevat spoilers!

We kennen Deadpool allemaal als iemand met moodswings. Het ene moment is hij gelukkig, hyper en hakt hij boeven in de pan, het volgende moment is hij erg emotioneel en niet de grappige kickass bijdehante anti-hero die wij kennen. Zo begint de film dan ook. Deadpool zet zijn mini oventje aan, gaat op 6 vaten met benzine liggen, gooit zijn peuk omhoog, die in één van de vaten valt en de boel ontploft. Deadpool verteld ons dat dit de film is waarin hij zal sterven. Mijn gedachten gaan meteen als een malle tekeer. Deadpool kan gewoon letterlijk niet dood toch?! Maar hij ontploft, dan moet je toch wel dood zijn?! Wat is hier aan de hand!? Dit gebeurd binnen enkele secondes, waarna Deadpool ons ineens verteld dat dit pas gebeurd over zes weken.

Ik had dus nog genoeg tijd om er achter te komen waarom hij zelfmoord wil plegen en misschien kon er een oplossing worden bedacht om hem op andere gedachten te brengen. Kan het nog goed komen?! Next shot: we zien een Yakuza baas rondlopen en zijn mannen op hun knieën aan een lage tafel. De telefoon van de Yakuza baas gaat over, we horen Deadpool praten, de man geeft in een Aziatische taal antwoord. Deadpool spreekt de taal niet die de man spreekt en gaat over in het Spaans?! Hierna wordt opgehangen en springt Deadpool door de ruit van hun locatie. Na overhoop te zijn geschoten waarna hij zich op een epische manier verstopte achter een bar en de sexy dame om een drankje vroeg. Deadpool herstelde zich, kwam achter de bar vandaan en hakte alle handen en koppen van de Yakuza mannen eraf.

Deadpool blijft achter de bad guys aanzitten, tot er op een dag één ontkomt en zich verschuilt in een paniekkamer. Deadpool gaat ontevreden naar huis en heeft een romantisch moment met zijn vriendin en wanneer zij in hun huispak op de bank plaatsnemen, komt die gore bandiet die zich had verscholen in de paniekkamer, samen met zijn maten wraak nemen. Dit loopt niet goed af voor Vanessa, ze wordt geraakt door een kogel en sterft ter plekke. De enige optie voor Wade is om zelfmoord te plegen. Dus Wade, in zijn Deadpool outfit ligt op een stuk of zes vaten met benzine, deze blaast hij op door een nog brandende half opgerookte cigaret in de licht te gooien waarna deze zorgvuldig land in een van de vaten.

Okay, Deadpool is in duizend stukjes en zijn goede vriend Collossus, een X-men, neemt hem mee naar het X-men training center voor begaafde kinderen. Het duurt een aantal dagen voor Deadpool weer heel is en wordt dan semi gedwongen om een X-men te worden. Als X-men in training gaat hij mee naar een dependance waarbij een van de begaafde kinderen de boel wil opblazen maar met namen twee personen echt pijn wil doen. Deadpool wil de slechteriken afmaken. De hele missie valt in duigen, hij en Fire Fist worden afgevoerd naar de Ice cube.

Hoewel er al zoveel shizzle gebeurd is, is dit pas de intro van het verhaal. Hierna gebeurt er nog van alles, maar dat mag je zelf gaan ontdekken. Gaan we na deze film als een stel gekken X-Force armen kruisen, ik heb het nog niemand zien doen, maar het kan zeker de nieuwe dab worden! Als je de film nog niet gezien heb, ga dan gewoon deze week nog!

P.S. De Deadpool film had in de eerste week meer bezoekers dan Avengers: Infinity War. Ook heeft Deadpool 2, de eerste Deadpool film ingehaald qua kijkersaantal.
Komt er een vervolg op de film?! I hope so!

BLIJF ZITTEN TOT NA DE CREDITS!!!