It’s Quiz Time is een, zoals je al zou verwachten als je naar de naam kijkt, een kennisspel. Het spel is beschikbaar voor PC, PlayStation 4 en Xbox One en gepubliceerd door Vision Games publishing. Je kunt dit spel met maximaal acht mensen tegelijk spelen en het leuke is dat je dit via je telefoon of tablet doet. Je hebt dus niet onmogelijk veel controllers nodig om dit spel te kunnen spelen. Zou je het gewoon leuk vinden om jezelf te quizzen is dat geen probleem. Je kunt het spel ook alleen spelen, dan komen er wel wat bots bij zodat je toch een beetje om een score aan het strijden bent, tenzij je online speelt want ook dat is een optie.

Er zijn verschillende game opties. Je kunt vragen over 2017 beantwoorden die dan allemaal over films en muziek gaan van 2017, dus test je relevante kennis. Ben je hier niet zo goed in dan kun je ook een normale game starten en deze game werkt met categorieën. Die zijn ver uiteenlopend, het kan gaan over sport, maar ook over Griekenland in de Oudheid.

Je hebt verschillende rondes en de rondes worden ook net anders gespeeld. Je hebt multi per choice vragen waar elke speler een antwoord geeft en je punten krijgt voor een goed antwoord. Verder heb je een ronde waar er meerdere antwoordmogelijkheden zijn, maar ze zijn niet allemaal juist. Je kiest om en om een optie en je krijgt punten per goed antwoord.  Hierna komt een ronde waar je zes opties krijgt die bij elkaar passen, dus je moet ze per twee selecteren en je krijgt alleen punten als je drie goede connecties hebt. De volgende ronde is wie het snelste antwoord krijgt de punten, als je het juiste antwoord aanklikt. Klik je fout krijgen je medekandidaten de punten. Er zit ook een schat ronde bij waar je een balk hebt van 0 tot 100 en je zo goed mogelijk het antwoord moet schatten, wie het dichtste bij zit krijgt de punten. Al met al zit er dus veel afwisseling tussen de rondes en de vragen.

Als je een game begint dan krijg je een kamer code. Met deze code kan iedereen de game joinen. Er zit een voorstelrondje in tussen jou en de game host Salli, maar dit kan je skippen. Dus zou het de zoveelste keer zijn dat je het spel speelt je kunt al haar praat momentjes gewoon skippen. Je kiest je game mode en je kan gaan. Het spel werkt simpel en precies zoals het zou moeten. Ik heb ook geen enkel probleem gehad met de verbinding tussen het spel en de app. Het unieke van It’s Quiz Time is dat je het spel ook kan spelen als een live show. Er zit een speciale game mode in die je de mogelijkheid geeft om het spel te streamen via Twitch, Youtube of Mixer. Je kunt op deze manier samen met je viewers spelen er kunnen namelijk 10.000 mensen mee spelen via de chat functie.

Amber haar oordeel:
Quiz Time is vooral leuk om met een groep te spelen op verjaardagen of feestjes. Met zijn allen de strijd aan gaan en kijken wie het meeste weet in de verschillende categorieën. Het is echt zo’n spel die je in je bibliotheek hebt om op zulke momenten erbij te pakken. Alleen zul je het waarschijnlijk niet veel spelen, tenzij je een enorme quiz fan bent of een streamer. De vragen zijn leuk en afwisselend en ik ben erachter gekomen dat ik vrij weinig heb meegekregen van films in 2017, dus genoeg nog om te ontdekken!

+ Alle leeftijden
+ Meer dan 25.000 vragen in 1000 categorieën
+ Je kunt het met zijn 8en spelen