Ren je zelf naar de overwinning. Runbow is een grappig en uitdagend spel voor de Wii U. Roep je vrienden bij elkaar want er staat een hoop plezier te wachten tijdens deze game.

Dit spel moet je echt niet alleen spelen. Online duurt het soms wel even om tegenstanders te vinden maar met vrienden heb je gegarandeerd een leuke avond. Ren, spring en vecht jezelf naar de overwinning. Niet alleen je tegenstanders maken het jou moeilijk. Er zit ook een mysterieus tintje aan de levels.

Het werkt als volgt: een level heeft verschillende kleuren blokjes om op te springen. Wordt de achtergrond van het level dezelfde kleur als het blokje, dan is je blokje onzichtbaar en staat er dus eigenlijk niets. Je valt dan naar beneden je ondergang in. Let dus heel erg goed op welke achtergrond kleur er gaat komen want die kleuren blokjes moet je zien te vermijden.

img_runbow2

Hoe meer levels je speelt des te meer karakters en outfits je vrijspeelt. De personages hebben ieder een eigen kleur dus dit is super handig om te zien wie nou wie is.

Runbow kent verschillende spelmodi. Zo kan je racen naar de trofee aan het eind van het level, er is een variant genaamd King of the Hill. Hier moet je een bepaald aantal secondes in het gemarkeerd gebied staan. In Arena moet je als laatste blijven staan en in Colour master mag de speler met de gamepad allemaal trucjes uithalen zodat de andere spelers die naar het einde van de level moeten het niet zullen halen. Zo kan die persoon bommen laten vallen in het veld, verfspatten in het level gooien, de spelers elektrocuteren of de knoppen veranderen.

Naast de multiplayer spellen zijn er ook twee singleplayer modi. In avontuur beleef je elk level weer iets anders. Ook hier moet je weer naar het einde racen maar dan zonder medespelers. De tweede singleplayer modus is erg frustrerend. Je moet een level halen terwijl boven in beeld de tijd loopt en een death counter. Zo kan ik zien dat ik na twee minuten spelen al 11 keer ben afgegaan.

img_runbow1

review_cijfer_7.9Ik vind Runbow een erg grappig spel om met je vrienden thuis op de bank te spelen. De singleplayer modi zijn erg uitdagend en verrassend. Runbow is een origineel spel want ik kende nog geen platform game waar de achtergrondkleur verandert zodat sommige blokjes niet meer gebruikt kunnen worden.

+ Het veranderen van de achtergrond
– Online zijn niet veel spelers te vinden
Kopen als je: niet kleurenblind bent