Als afwisseling tussen alle schattige Mario-games door had ik echt weer behoefte aan een lekker vecht- en schietspel. Nintendo heeft een nieuw spel uitgebracht die precies in dit straatje past: Devil’s Third. Ik had het geluk dat ik dit heerlijke spel voor jullie mocht reviewen.

In Devil’s Third speel je als Ivan, die in de kelder van een gevangenis lekker zit te genieten van zijn muziekinstrumenten. Hij krijgt echter een belangrijke missie wanneer bijna alle satellieten rondom de aarde zijn uitgeschakeld door rondvliegend puin. Ivan wordt gevraagd om uit te breken uit de gevangenis waar op dat moment een rel gaande is, en een belangrijke terroristengroep uit te schakelen waar hij ooit deel van was. Omdat alle satellieten niet meer werken is het normale leven van vele mensen drastisch veranderd, binnen in de gevangenis werken de computers die veel regelden niet meer en zijn de bewakers nu in gevaar. Buiten de gevangenis staat het leger mijn zijn hypermoderne apparatuur machteloos. Tijd om als Ivan ouderwets te gaan vechten.

img_devils_third_1

Ik moet eerlijk zeggen, het spelen van zo’n vechtspel op de Wii U voelt een beetje raar in het begin. Het is even wennen maar al gauw speelt het lekker weg met de GamePad. Wat ik het mooiste vind aan dit spel is dat je diverse voorwerpen van de grond kan pakken en deze kan gebruiken als wapens. Zo hield ik mij lang bezig met een grote metalen pijp waarmee ik andere gevangenen volledig door de gangen kon slaan. Ze maakten geen schijn van kans. Later kan je diverse moderne wapens bemachtigen waaronder prachtige geweren. Het richten bij het schieten vind ik wel erg onwennig en dit heb ik nog steeds niet onder de knie. Ik heb het daarom voornamelijk gehouden bij melee-wapens.

img_devils_third_2

De graphics van het spel zijn best goed voor de Wii U, het is niet levensecht maar toch wel beter als ik had verwacht. Het beste aan Devil’s Third zijn toch echt de man-tegen-man gevechten. Als je mooie combo’s maakt krijg je soms zelfs in slow motion je prachtige vechttechnieken te zien, inclusief het bloed wat in het rond vliegt. Naast de single player modus die hartstikke leuk is, kan je ook genieten van een online multiplayer modus. Tijdens deze modus hebben de terroristen de oorlog gewonnen en moet jij als gewone burger ze gaan verslaan. Je kan je aansluiten bij een factie en samenwerken met andere facties om zo de terroristen terug te dringen. Voor zij die vinden dat dat toch iets te vriendelijk is kan je ook andere facties met spelers aanvallen en zo je eigen machtspositie verhogen.

img_devils_third_3

Sandra’s oordeel:review_cijfer_7.8
Devil’s Third is compleet een ander soort spel als waar Nintendo zich normaal mee bezig houdt, en dit maakt het zo heerlijk verfrissend. Lekker slaan en schieten en gewoon je frustraties los laten op al die terroristen. Het vechten is verassend prettig met de GamePad, het schieten beviel mij een stuk minder. Al met al vind ik dit echt een heel tof spel met een goede verhaallijn en goede gameplay.

+ Lekker los gaan in mam-tegen-man gevechten
– Het schieten gaat niet zo soepel met de GamePad

Kopen als je; toe bent aan een stoerdere game voor op je Wii U.

About DarkPendula

Dol op Nintendo en stiekem wil ze alle Amiibo nog verzamelen. Met de 3DS, Wii U, PlayStation 3 en PlayStation 4 heeft ze een aardige gameverzameling opgebouwd. Als het uit komt is ze aanwezig op verschillende persevents. Met een afgeronde opleiding Informatica wil ze graag zelf games gaan maken.

View all posts by DarkPendula