‘Yoshi rijden’ is bij ons thuis al een bekend werkwoord. In Yoshi’s Island DS moet je Baby Luigi bevrijden van Bowser, hij heeft namelijk Luigi gevangen genomen. Jij speelt met Baby Mario en rijdt op Yoshi’s in deze zoektocht.

img_yoshi_ds_wiiu2

In Yoshi’s Island DS is het Yoshi’s taak om Baby Mario veilig van punt A naar punt B te brengen, munten te verzamelen en natuurlijk als einddoel Baby Mario’s broer Baby Luigi redden. Onderweg word het je niet gemakkelijk gemaakt, moeilijke parcours, gesloten deuren, kwade tegenstanders en eindbazen. Deze zul je allemaal moeten overwinnen om het spel tot een goed einde te brengen. Gelukkig is Yoshi geen gewone draak. Yoshi heeft de mogelijkheid om tegenstanders op te eten en door te slikken om er eieren van te maken. Deze eieren kun je in het spel naar tegenstanders of vraagtekenwolkjes gooien.

img_yoshi_ds_wiiu1

De vraagtekenwolkjes helpen je in het spel. Zo kan er een sleutel, punten, muntjes, een knop of ontbrekende stenen in zitten. Vaak zitten deze wolken op plekken waar je niet makkelijk bij kan en je dus eieren moet gooien. Let wel op, want je kunt maximaal zes eieren vasthouden. Als je ze weggooit breken ze en kun je er niets meer mee. Je draagt natuurlijk ook nog de kleine baby mee. Als je Baby Mario verliest heb je een aantal seconde om hem weer terug op je rug te zetten. Het aantal seconden zal verschillen. In het begin zijn het er tien, na de eerste checkpoint heb je er twintig.

img_yoshi_ds_wiiu3

Yoshi Island DS is natuurlijk een Nintendo DSgame. Met de Wii U kan je Nintendo DSspellen spelen. Je gamepad wordt dan onder verdeeld in twee schermen hoe jij het prettigst vind om te kijken. Om eerlijk te zeggen heb ik tijdens het spelen van dit spel geen een keer op de TV gekeken. Mijn Wii U gamepad voelde als een handheld. Ook vond ik het spel niet echt vernieuwd. Altijd maar Mario, Luigi, Yoshi en die hele bedoeling op platforms. Hoog tijd voor iets nieuws.

+ De verschillende kleuren van Yoshi.review_cijfer_6.3
– Het spel is niet origineel of vernieuwend.

Kopen als je: geen Nintendo DS hebt.