In mijn vorige review over deel 1 kon je lezen wat ik van de game vond. Nu is het tijd om let’s learn English with Biff, Chip & Kipper vol. 2 te laten beoordelen door niemand anders dan mijn dochter Fawn (4).

De educatieve game Let’s learn English with Biff, Chip & Kipper vol. 2 is ontwikkeld speciaal voor kinderen vanaf 3 jaar. Uiteraard is het een game die je samen met je kind moet doen. De eerste Let’s learn English with Biff, Chip & Kipper vond Fawn niet ontzettend leuk. Hierdoor verloor ze geregeld haar aandacht en ging ze snel over op iets anders. Ik was dan ook erg benieuwd wat ze van het tweede deel zou vinden en besloot haar wat vragen te stellen terwijl ze aan het spelen is. Dit is dus een iets andere review dan je van ons gewend bent.

img_lets_learn_english_vol2_04

We starten het spel op en Fawn gaat meteen aan de slag. ‘Wat vind je van de kleuren op het scherm Fawn?’
‘Leuk want geel is mijn lievelingskleur en dat zit er ook in.’

‘Zie je ook waar je moet beginnen?’
‘Ja daar, kijk maar!’ Waarop ze vervolgens met haar pennetje klikt op de grote knop in het midden met start erop.

‘Wat ga je nu als eerste doen?’
‘Ik ga eerst natuurlijk de eerste doen mama.’

Nadat ze op level 3 heeft geklikt, kiest ze vervolgens voor Look & Listen. Hierop besluit ik om te vragen of ze weet wat ze moet doen.
Geconcentreerd als ze is zegt ze even niets en klikt op het luidsprekertje waardoor ze een stem de klank ai hoort zeggen. Dit zorgt ervoor dat ze het na gaat zeggen.

Wanneer we terug komen in het menu is er iets veranderd. Het valt Fawn in eerste instantie niet op totdat ik haar erop wijs.
‘Fawn zie je dat er iets is veranderd in het scherm?’
Ze kijkt even rond en dan ziet ze het. Ze maakt aanstalten om te lachen terwijl ze ziet dat er in het bovenste scherm een puzzel is verschenen met een puzzelstuk erop. Enthousiast zegt ze: ‘Kijk dan mama wat gek er is een puzzel verschenen.’

img_lets_learn_english_vol2_03

Omdat Fawn netjes met het eerste begon, start ze vervolgens met het tweede onderdeel “try saying it” en werkt ze zo netjes het lijstje af. Wanneer de woorden die ze moet zeggen worden opgenoemd zegt ze de woorden na. Hierna komt eigenlijk het echte gedeelte waarin de woorden opnieuw op het scherm verschijnen en ze deze moet opnoemen. Natuurlijk kan Fawn nog niet lezen dus lees ik de woordjes voor en daarna mag ze dit naluisteren. ‘Hoe vond je dit Fawn?’
‘Niet zo leuk, gaan we nu weer een andere doen mama?’ Waarop ze snel op het volgende klikt.

We zijn beland bij een plaatje met luidsprekers en ik vraag: ‘Wat moet je hier doen Fawn?’
‘Hierop klikken.’ Vervolgens klikt ze op het luidsprekertje en hoort ze een deuntje waardoor ze weet dat het goed is. Ik zie haar zelfvertrouwen groeien en ijverig gaat ze verder.

‘Hoe vond je dit gedeelte Fawn?’
‘Leuk, het was een grappig plaatje en ik deed het goed.’

‘Hoe wist je dat je het goed deed dan Fawn?’
‘Nou omdat ie een geluidje deed maken van (bootst geluid na), en dat betekend dat je het goed hebt gedaan he mama?!’

Op naar het volgende gedeelte Listen en Write waarbij ze letters moet schrijven. ‘Wat moet je hier doen Fawn?’
‘Letters schrijven.’

‘Hoe vind je dat?’
‘Leuk en dit kan ik al wel hoor.’

‘Is het net zo makkelijk als op papier?’
‘Ja, ik kan dit al best wel.’ Dan lukt er een letter niet en na drie pogingen vraagt ze toch even of ik het kan doen.

Terwijl ze het goed doet groeit er een boom in het bovenste scherm. ‘Wat gebeurt er daar boven Fawn?’
Ze begint te lachen en zegt: ‘Een boom! Maar bij deze boom is het niet Herfst hè? Want hij heeft geen gekleurde bladeren.’

Dan zijn we aangekomen bij het laatste onderdeel van het lijstje, Listen en Choose. ‘Wat moet je hier doen Fawn?’
‘Ik moet nu op het juiste plaatje klikken.’ Ze luistert aandachtig en klikt vervolgens op het juiste.

‘Fawn we hebben het spelletje nu helemaal gedaan wat vond je ervan?’
‘Leuk!!!!’

‘Waarom vond je het leuk?’
‘Ik vind alle spelletjes leuk om te doen mama!’

‘Wat vond je het leukste om te doen?’
‘Schrijven, maar dat was wel een beetje moeilijk hè mama? Maar dat geeft niet hè want ik ben nog maar 4 toch?!’

‘Wil je nog een spelletje doen?’
‘Nee ik wil nu dat je gaat voorlezen.’

Fawn is nu natuurlijk nog maar 4 jaar oud en is daardoor nog niet oud genoeg om alle onderdelen in het spel te kunnen spelen. Maar de onderdelen die ze samen met mama kon doen vond ze erg leuk. Ik hoefde ook niet veel uit te leggen over wat ze moest doen. Het menu is logisch ingedeeld en overzichtelijk ook voor kinderen die nog niet kunnen lezen. Na het educatieve Sounds and Letters komt Fiction: een gedeelte waar je een verhaal kan laten voorlezen. Je hebt hierin ook een onderdeel dat je het verhaal na moet spreken. Een onderdeel waarin je vragen over het verhaal krijgt wat wordt opgevolgd door het onderdeel DoYouRemember?, wat je mee terug neemt naar het verhaal. En ook hierin zit een schrijfonderdeel. Dan heb je het onderdeel Non-Fiction waarin kinderen zelf verhalen kunnen lezen.

img_lets_learn_english_vol2_01

Als laatste een onderdeel waarbij je lekker met muziekinstrumenten mee kan spelen. Je hoort een liedje en onder in beeld zijn er een aantal muziekinstrumenten die je in de meeste kleuterklassen terug kan vinden. Uiteraard is dit onderdeel voor alle kinderen mogelijk om te spelen.
‘Fawn wat vind je van het liedje?’
‘Mooi maar ik ken het liedje nog niet zo goed kan jij het nog een keer voordoen?’

Conclusie:
Fawn vond het een leuk spelletje om te doen want ze vind spelletjes nu eenmaal leuk om te doen. Liedjes zingen en muziek maken vond ze het allerleukst en ook het schrijven vond ze leuk. Sorry maar een kind van 4 heeft nog niet zoveel synoniemen in haar woordenschat voor het woordje leuk. Ze wil het spelletje vaker gaan spelen samen met mama.

Sam en Fawn’s Score:
Gameplay: 8.5/10
Fun: 7/10
Levensduur: 8/10
Graphics: 8/10
Originaliteit: 8/10
Totaalscore volgens reviewer: 7.9

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.