Wario is weer terug met een eigen game. Niet met een WarioWare game, maar met Game & Wario. Ook dit keer zijn er verschillende minigames te spelen.Game & Wario is een partygame met verschillende minigames, bij de meeste andere partygames zijn de multiplayerminigames in de meerderheid. Bij Game & Wario is dat juist andersom. Er zijn in totaal twaalf minigames voor 1 speler en 4 multiplayer minigames. Kortom, reken op zestien minigames die allemaal verschillend zijn.SingleplayerAls je begint met de singleplayer, dan heb je toegang tot 1 game. De bedoeling van deze game is dat je pijlen afschiet op vijanden die proberen je aardbeien te stelen. Je moet hierbij vanaf je gamepad pijlen afschieten naar de tv en daarmee richting de vijanden. Als je de minigame haalt, speel je de volgende minigame vrij. Om een nieuwe minigame te kunnen spelen, moet je namelijk altijd eerst de minigame daarvoor uitspelen. Je krijgt bij elk spel dat je uitspeelt een highscore die je zelf kunt verbeteren, of misschien je vrienden wel?

De gamepad wordt goed gebruikt in de minigames. In 1 van de minigames, genaamd ´Camera`, speel je een journalist die criminelen moet fotograferen. Op de tv zie je een aantal flatgebouwen en een parkje waarin allemaal mensen rondlopen. Tussen deze mensen moet jij proberen de criminelen te vinden. Zodra je ze gevonden hebt, hou je de gamepad omhoog en maak je een foto.

In `Gamer` speel je 9-Volt die s´avonds op bed besluit om games te spelen terwijl hij eigenlijk moet gaan slapen. De games speel je op je gamepad terwijl je op de tv in de gaten moet houden of de moeder eraan komt. Zodra je merkt dat de moeder eraan komt, kun je doen alsof je slaapt. Maar, als je het te lang doet val je echt in slaap en ben je game over. Er zijn ook minigames waarbij je eigenlijk alleen de gamepad hoeft te gebruiken zoals `Patchwork`. Je gebruikt bij deze minigame het touchscreen van de gamepad om puzzels op te lossen.

MultiplayerBij de singleplayer moet je eerst een minigame uitspelen voordat je naar het volgende spelletje kunt gaan. Bij de multiplayer is dit niet het geval en kun je gelijk uit de vier beschikbare minigames kiezen. Drie van de vier games zijn speelbaar voor 2 tot 5 spelers. De multiplayer game `Disco` is maar voor 2 spelers. De bedoeling is dat een spelers knopjes indrukt op de beat en dat de andere speler ze herhaalt. Daarna wissel je met elkaar, waarbij speler 2 begint en speler 1 de knoppen herhaalt.

In `Islands` moet je beurtelings met de Gamepad een poppetje -in dit geval een ´Fronk`- lanceren op een platform. Op het platform bevinden zich verschillende puntenwaarde en de bedoeling is dus ook dat je probeert zo veel mogelijk punten te krijgen. Spelers kunnen proberen elkaars ´Fronks´ te verplaatsen door er eentje van henzelf naartoe te schieten. De derde van de multiplayergames is `Sketch’. Hierbij moet je wederom beurtelings de gamepad gebruiken, ditmaal om een tekening te maken op basis van verschillende aanwijzingen. De overige spelers moeten raden wat er getekend wordt.

De laatste multiplayerminigame is `Fruit`. Een speler gebruikt hierbij de Gamepad waarmee hij een random poppetje in het publiek kiest om te gebruiken als dief. Het doel is om zo onopvallend mogelijk appels te stelen zonder dat de andere spelers weten wie de dief is. De spelers moeten beurtelings de poppetje aanwijzen van wie zij denken dat het de dief was.

Zestien minigames is niet veel voor een game en met maar 4 multiplayer minigames zal je het spel niet zo snel tevoorschijn halen als er vrienden bij je zijn. Hierdoor is de levensduur van de game niet zo heel erg lang. Maar hier hebben ze een oplossing voor bedacht, namelijk unlockables. Er zijn meer dan 200 unlockables vrij te spelen in Game & Wario. Deze kun je vrij spelen door van een minigame alle levels uit te spelen. Je krijgt daarvoor een soort van tokens die je kunt gebruiken om in te wisselen voor microgames of tips voor de minigames. Svenja’s score:Gameplay: 7 /10Fun: 7 /10Levensduur: 6 /10 Graphics: 7 /10Originaliteit: 6 /10Totaal volgens reviewer: 6,6