Deze PC game is een HOG, hidden object game. En speelt zich af in het heden, verleden en toekomst. Wat zich onderscheid van andere HOG’s is dat deze er ten dele uitziet als een beeldroman/ comic.De wereld vergaat in een klimaatramp en we beginnen met het verhaal van Fay, welke in een team terug in de tijd reist om dit allemaal tegen te houden. De wereld mag niet vergaan. Zo komen we terecht in het heden bij Ben. Ben is een voormalige werkverslaafde die afgelegen leeft. Denk maar niet dat hij het tijdreis verhaal van Fay zomaar gelooft. Zij zegt echter dat hij haar laatste hoop is. Hier begint een leuke cynische relatie.

Het verhaal begint werkelijk bij Ben. Zijn fogger (ehm wattes, ja fogger) werkt niet meer en je moet hem helpen deze te repareren. Hier merk ik al, oops dit is niet helemaal mijn type game. Ik kan zoveel dingen doen die niets doen. Ik kan op afval in het water klikken, maar het doet niets en ik kan niets. Ik kan een deur niet openen omdat ik de sleutel moet zoeken, die vind ik natuurlijk voor geen meter. Deze blijkt in een schilderij te zitten en ik heb olie gevonden die ik nog niet nodig heb. Ik zie een oplossing, maar die kan niet omdat de makers dat niet gemaakt hebben. Dus hoewel ik het een idee vind, is het dat voor de game toch niet. Voor ik het weet word mijn spel onderbroken door een brutale dame. Ze stoort Ben en gaat ook nog eens door het lint als Ben een vogeltje vermoord met zijn door mij gerepareerde fogger. Toch begint nu het verhaal pas, nu echt. De brutale dame heet Fay en zij komt uit de toekomst, (jaja, denkt Ben). Ze vertelt hem dat de wereld vergaat door een klimaat ramp.

Vanaf nu ga je spelen in het verhaal van Fay. Hoe is ze bij Ben gekomen? Wat is haar overkomen? En hoe is dat gegaan? Hierin speel jij Fay. Het is overduidelijk dat er in het hele spel referenties zitten naar ons huidige klimaat. De ontwikkelaars vinden het vast een belangrijk punt, maar ik probeer te gamen, niet het milieu ook nog te redden. Dit had wel iets minder gemogen. Hints zitten er niet in dit spel. Als ik helemaal vast zit (wat regelmatig gebeurt) dan ben ik aangewezen op een online walktrough. Graphics en controlesDit is een muisgame. Je rechtermuisknop opent je inventaris en je link is je volledige besturing. Klik waar je heen wilt lopen. Activeer, praat of lees objecten met je linkermuisknop.

De graphics zijn wisselend leuk. Je hebt speelvelden, daarin zie je een overzichtje van een ruimte. Daar kun je door heen lopen en daar gebeurt alles in. Dan zijn er tussen scenes, deze zien er vaak uit als comics. Opgebouwd uit verschillende praat vlakken ontstaat zo de comic. Ook verschijnt zo nu en dan het portret van Fay of Ben in beeld. Vooral als Ben commentaar heeft op de geloofwaardigheid van het verhaal in het begin van A New Beginning. Zijn sarcasme vind ik erg leuk. Over de muziek heb ik weinig te zeggen. Hij is niet opvallend irritant aanwezig en dat maakt dat ik er weinig over heb. Het past bij het spel en is wel aangenaam geluid. De stem acteurs daarentegen mogen wel wat meer kussens in de booth hebben. Wat een gekraak af en toe zeg. Het had wel wat opener gemogen van mij. Ook klinken ze zo triest, ook als het verhaal dat niet is. Mijn Mening: Dit is absoluut geen slecht spel, ik ben er alleen heel slecht in. Het is een interessant verhaal, het onderwerp is heel erg van deze tijd. Oké soms had het wel wat minder gemogen met ‘de moraal van het verhaal’. Dit is een verhaal voor de doorzetters onder ons en echte HOG fanaten. Je moet goed zoeken en nadenken. Is een wereldbol een boot? Is een blik een peddel als je er een steel aan vast maakt? Overdenk het alleen niet, want dan ga je oplossingen zien die niet bestaan. Mijn score:Gameplay: 7 /10Fun: 6,5 /10Levensduur: 7 /10 Graphics: 7 /10Originaliteit: 7 /10Totaal volgens reviewer: 6.9