Ontwikkelstudio Maxis (van onder andere The Sims) richt zich bij het maken van remake SimCity vooral op de multiplayer-aspecten. Bovendien is er een internetverbinding nodig om de game te spelen, want de voortgang wordt opgeslagen in de cloud.Aan de ene kant is die opslag in de cloud handig, want je kunt dan overal gamen waar je wilt en als je computer zijn laatste adem uitblaast, dan hoef je tenminste niet helemaal opnieuw te beginnen. Aan de andere kant rekent Maxis er erg op dat iedereen internet heeft, overal en te allen tijde en dat is zelfs ons kleine landje niet het geval.De game berust vooral op multiplayer en dat betekent dat er een soort ruilhandel ontstaat. Waarschijnlijk gaat iedereen zijn stad een specialisatie geven, zodat hij of zij met andere gamers uit dezelfde regio kan ruilen. Hoe dat multiplayer SimCity spelen precies in zijn werk gaat, wordt getoond gamebeurs E3. SimCity verschijnt begin 2013, alleen op de PC.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.