Cnet meldt op basis van het Apple forum dat Apple al sinds 2010 klanten compenseert vanwege gehackte iTunes-accounts, maar Apple weigert inhoudelijk op de klachten in te gaanIk weet niet hoe het met onze lezers hier zit, maar ik ben persoonlijk sinds ik mijn iPod Touch heb al 2x gehacked. Beide keren was mijn volledige tegoed (van een opwaardeerkaartje) helemaal opgemaakt en niet door mij. Ik kreeg te maken met beide keren een extreem vriendelijke dame van Apple die mij vertelde dat het bedrag voor deze ene keer vergoed zou worden. Ze leggen verder niks uit, je hoeft alleen je wachtwoord te veranderen. Nu heeft Cnet wat meer onderzoek verricht onder Apple klanten. Klanten krijgen al sinds eind 2010 compensatie van Apple als zij melding maken van vreemde activiteit in hun account. Zo wordt ongevraagd het tegoed van cadeaukaarten uitgegeven en worden betaalgegevens gewijzigd. Apple reageert alleen met een algemene verklaring en geeft bijna alle getroffen consumenten wel compensatie voor de geleden schade. Het is echter onduidelijk of Apple ook actie heeft ondernomen tegen de hack. Aldus Cnet. De situaties lijken volgens de klanten in heel veel gevallen sterk op elkaar. Constant treden dezelfde wijzigingen en handelingen op bij de gehackte accounts. Hoewel het uitblijven van een specifieke reactie van Apple teken kan zijn dat het probleem niet ernstig of breed verspreid is, zijn veel gebruikers op het forum bang dat Apple het lek gewoon niet gedicht heeft.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.