Toen ik met deze review van Kinect Sports Season Two begon was ik erg in de war. Verschillende sites berichtte voor hij uit kwam namelijk dat dit Downloadable Content zou zijn voor de eerste Kinect Sports. Dus ik wist eigenlijk niet of ik zes nieuwe sporten ging proberen of een volledige game. Beide zijn eigenlijk waar, het is een volledige game met zes verschillende sporten. Het is absoluut geen DLC!

Als je met deze game begint kom je in een hoofdmenu waar je mag kiezen. Wat wil je gaan doen? Zelf een van de sporten kiezen, uitdagingen doen of gewoon een snel spelletje. Ik ben begonnen met snelle spelletjes. Je geeft aan dat je alleen bent en tegen de Xbox wilt spelen.

Jij bent lid van het rode team en je speelt tegen het blauwe team. Ik was een melkpak. Alle spelers zijn namelijk Kinect Mascottes. Je mag ze zelf kiezen, al kon ik die knop in deel één beter vinden! Goed, snel spelen. Achter je bevindt zich een enorm rad met alle mogelijkheden erop. Er wordt automatisch gerold en dan kun je beginnen. Wil je het spel niet doen of heb je deze al gehad dan mag je gewoon zelf nogmaals draaien. Je hebt acht seconden om te beslissen.

De zes sporten in Kinect Sports Season Two zijn: American Football, Honkbal, Darts, Golf, Skiën en Tennis. Deze sporten hebben serieuzere games en vreemde games. Bijvoorbeeld:

Skiën: Hier moet je gehurkt door poortjes skiën. Je staat stil op een plaats en door je schouders rechts en links te bewegen beweegt je avatar.

Honkbal: Echt ballen slaan en honken pakken. Soms rent het mannetje zelf, soms moet je zelf rennen. Kan erg verwarrend zijn als je denkt dat hij rent en je zelf ineens moet rennen. Eerst ben je de slagman en mep je ballen, na de wissel ben je pitcher en gooi je ballen.

Golf: Door je hand boven je ogen te houden zoom je in waar de hole is. Dan is het net echt, flink hard tegen de eerste bal slaan om zo dicht mogelijk bij de hole of op de green te komen. Homerun Held: Hier sta je met je schouders gedraaid naar de Kinect. (Ja, hier draai je echt van de Kinect weg, in sommige games kan en mag dit niet, hier is het verplicht!) Zo hard mogelijk de bal slaan. Het mooie van een echt dikke homerun is dat als je de bal in de lampen slaat de vonken er echt vanaf springen.

Smash Straat: Het is wel tennis, maar je moet andere mascottes raken! Deze wandelen aan de andere kant van het veld en die ga je er vanaf slaan. Ocean Driver: Het doel ligt in het water. Een eilandje met drie kleuren gras met bijpassende punten. Je kan je golfer draaien om beter te mikken, sla niet te hard. Sla niet te zacht en dan proberen zoveel mogelijk punten te scoren. Soms kun je voor je begint zien wat de tegenstander gescoord heeft, dan weet je wat je moet verslaan. Wie verslaat wie. Hoe meer spelletje je speelt, hoe groter de tussenstand. Want als je vijf games wint houdt hij dat in het menu steeds bij. Als je zelf een sport selecteert krijg je weer een menu. Ik heb hier even Darts gekozen. Wat wil je doen? Één gamer, meerdere gamers, Xbox live wedstrijd of Pop darts, dat is dan het lollige spelletje in plaats van de serieuze sport.

Xbox Live wedstrijd is de optie om tegen een andere gamer online te spelen. Ik heb twee heel verschillende ervaringen met deze optie. Mijn eerste keer was Darts. Je kiest Xbox Live Wedstrijd en dan is het wachten. In amper twee minuten had ik een tegenstander en kon ik beginnen. Ik ben genadeloos afgemaakt in twee rondes darts. Mijn tweede game duurde veel langer. Ik had gekozen voor honkbal. Dat dacht ik wel beter te kunnen. Helaas heb ik hier bijna 10 minuten zitten wachten op een tegenstander. Dit gaf mij de tijd deze review alvast een beetje te typen, maar als je echt wilt spelen is dat zeker niet leuk! Mijn Mening:Dit is echt een waardige opvolger van Kinect Sports. De sporten zijn echt leuk om te spelen en je werkt je gelijk in het zweet. Afhankelijk van hoe hard jij je best doet. Wat ik wel mis is de foto optie. Deel één maakte tijdens het spelen sporadisch foto’s terwijl je speelde en ik heb deze optie in Season Two nog niet gevonden. Er zit ook leuke en goede muziek in dit spel. Ik heb o.a. Rihanna voorbij horen komen. Tot slot wil ik eindigen met mijn leukste achievement die ik heb gekregen tijdens mijn Kinect Sports Season Two gametijd. Namelijk [Rickrolled] helemaal inclusief het liedje. Score:Gameplay: 7/10Fun: 7/10Levensduur: 7/10Graphics: 8/10Originaliteit: 7/10Totaal: 7,2