Max is een jong jongetje. Hij is ontzettend dol op tekenen. Op een dag ontvangt hij een vreemde oranje stift via de post. Hij wil gelijk gaan tekenen. Hij tekent een monster en tot zijn grote verbazing komt het monster tot leven. Het monster springt in een tekening en verpest alles. Dus kleine Max tekent zichzelf in de tekening en hier begint jouw avontuur.

BeginnenAls je dit spelletje opstart moet je even de taal veranderen naar Nederlands, want standaard staat hij op Engels. Dit is voor de jonge gamertjes onder ons wel belangrijk. Je mag in level 1 beginnen met een tutorial. Waar zijn die bolletjes voor? En wie zijn die groene wezens? Iedereen is er in het eerste level nog om je te helpen. Zo leer je hoe je oranje marker werkt. Je gaat alle bolletjes oprapen. Of ze nu vol of leeg zijn. Met oranje bolletjes vul je je marker, zo kun je straks tekenen.

Gobo’s Gobo’s zijn de wezens in deze game. Je hebt groene en paarse gobo’s. Groene gobo’s zijn je eigen denkbeeldige vriendjes. Ze zitten vol tips die je allemaal kunt gebruiken. Als je op een groene gobo staat geeft hij een tip. Ook staan er bordjes langs de weg als je iets nieuws tegen komt. Deze helpen je of vertellen je stiekem de oplossing al. Paarse gobo’s daarentegen zijn je vijanden. Deze moet je dood maken door er iets op te laten vallen. Een klein oranje bolletje kan genoeg zijn, dan poeft hij weg. Pas op voor de gele bouwhelmen, dan gaat hij namelijk niet dood. TekenenDit hele spel draait om tekenen. Maar je kan niet zomaar alles tekenen. Niet alles werkt. Als er een gat in de vloer zit, dan teken je er gewoon een streep over heen die werkt als brug. Je tekeningen kunnen niet zomaar tegen water. Je kan dus geen bootje tekenen om over dat water te komen, tenzij daar al dozen in drijven. Dan blijft je streep op de dozen liggen en kun je verder. Bij regen daarentegen smelt je zelf en mag je een koepeltje tekenen die jou beschermt tegen de regen.

Ook zit er nog twee handige functies in dit spel, omdat je inkt opraakt heb je een manier om je tekeningen terug op te pakken. Ook is er een pauze functie, maar dit is niet ‘oh even wat te drinken pakken pauze’, dit is een heel ander ding. In de pauze functie kun je tekenen, dus is je traptrede net te hoog? Dan kun je springen, mid air op pauze zetten en een extra tree tekenen. ‘Oh nee een lawine aan stenen HELPPPP’, snel op pauze zetten en een barrière tekenen.

GameplayDeze Nintendo DS game speel je met je knoppen en je stylus. Zo spring je met A. Pauzeer je met B of Top Links. Met Up + stylus kun je je tekeningen verwijderen om je inkt terug te krijgen. Y gebruik je om dingen te duwen of weg te trekken. Zo kun je een koepel over jezelf tekenen en in de koepel lopen door hem met Y voort te duwen. In je onderste scherm speel, teken en loop je. In je bovenste scherm vind je je marker. Hoe vol is deze? Ook staan hier hoeveel van de geheimen je ontdekt hebt en hoeveel van de bolletjes je al hebt gevonden.

Mijn meningIk vond dit een heel leuk spelletje om te doen. Soms heb ik echt hele vreemde dingen getekend om ergens te komen, maar je loopt er echt niet even in vijf minuten doorheen. Sommige puzzels vergen nogal wat denkwerk en creativiteit. Max and the Magic Marker heeft 15 levels. Je kan ze doorlopen zo van, ‘hey waar is de exit en hoe kom ik daar’. Je kan ook echt alle Inkt Bubbles gaan zoeken en geheimen ontdekken. Ik heb deze Nintendo DS game gespeeld op een normale DS. Score:Gameplay: 8/10Fun: 8/10Levensduur: 7/10Graphics: 8/10 Originaliteit: 7/10Totaal: 7,6