Een echte worstelgame reviewen. Wat moet ik me daarbij voorstellen, was het eerste wat ik dacht. Ik heb nooit wedstrijden gekeken en vraag me niet of er in Nederland eigenlijk wel geworsteld word. Ik nam de uitdaging aan om een kijkje te nemen in de wereld van gevaarlijke mannen met flinke spierbundels. Ik mocht de game WWE Allstars voor jullie spelen.

Geheel blanco begin ik voor jullie aan deze game. En voordat we beginnen zijn er al gelijk een aantal dingen die me opvallen. De game heeft voordat ik hem al kan starten een update. Het is me niet echt duidelijk waarvoor deze is. Maar dat vergeef ik de game en ik wacht geduldig af tot de update klaar is. Vervolgens gaat de game gebruik maken van de HDD van de PlayStation 3. Ik zie het positief in en denk dat hij zich gaat installeren zodat het laden niet zo lang gaat duren maar helaas blijkt niets minder waar. In het begin voor je start heb je het ene na het andere loading screen. Als je een avondje door wil halen met deze game is dit mooi de tijd om je popcorn en cola te gaan pakken want je hebt ruim 5 minuten de tijd voordat je kunt starten.

Als ik eenmaal mag starten ga ik natuurlijk gelijk kijken wat er allemaal te doen is. Zo kun je wedstrijden vechten met een karakter naar keuze of een soort van voorgeprogrammeerde wedstrijden spelen. Maar wat je ook kunt doen is je karakter customizen, iets om mee te beginnen lijkt mij! Als je eenmaal kunt gaan kiezen heb je keus teveel. Je kunt echt alles veranderen zoals je wilt, je lengte, de vorm van je lichaam en je hoofd, je kunt tattoos nemen in allerlei kleuren, je kunt een kapsel uitzoeken en je kleding. Eenmaal klaar kun je kiezen met welke moves je karakter opkomt en wint, je kunt het zo gek niet verzinnen of je kunt het uitzoeken. Helaas voor je verder kan spelen val je van het ene loading screen in het andere. Dit begint me op den duur behoorlijk te irriteren. Je wilt “even” een spel spelen en voor je gaat vechten ben je ruim 10 minuten verder.

Op het moment dat je start moet je eerst de besturing onder controle krijgen. Je hebt geen tutorial, de uitleg van de besturing word je gelijk gegeven en is naar mijn gevoel een beetje achterhaald. Soms vlieg je door de lucht en dan zie je een move pas maar dat kan ook aan mij liggen omdat ik weinig van de game begrijp in het begin. Maar hey kijk mij nou ik speel gewoon een worstel game hoe stoer is dat. Nu ben ik wel een echte vrouw wat dat betreft want je zou me zo wijs kunnen maken dat het boksen is wat ze doen.

De besturing van de game is niet zo moeilijk. Op het moment dat je alles een beetje begrijpt gaat het eigenlijk best aardig. Ik weet de grote bullebak (mijn tegenstander) bijna met de grond gelijk te maken. Soms vraag ik me af hoeveel ik ervoor moet doen voordat hij opgeeft. Hij heeft inmiddels 4 keer zijn rug gebroken denk ik, je hoorde zijn rug namelijk flink kraken en vervolgens 2x zijn arm die de dupe was van mijn moves en 3x zijn nek en nog staat hij op! Hoe sterk kan iemand zijn. Maar hem 3 seconden op de grond krijgen zodat ik win is een ander verhaal dit wil me niet erg hard lukken. Zoals ik het zie vind ik het redelijk onrealistisch overkomen. Misschien ben ik te serieus hier in, maar de moves die je maakt tegen je tegenstander daar zou ik van denken dat als je ze in het echt doet, hij het gevecht niet zou overleven. Na 4 keer zijn rug breken, 2 keer zijn arm en 3 keer zijn nek staat hij nog op.

Grafisch ziet de game er aardig uit. Het spel is heel kleurrijk er zit weinig donkers aan de game en in de game word gewerkt met vele kleureffecten. De personages zien er erg nice uit. Helaas moet je niet verder kijken dan de ring want je publiek heeft geen gezicht en dit ziet er best freaky uit. Als je mij naar mijn mening vraagt is dit een game waarvan je als vrouw zijnde moet houden. Ik snap erg weinig van de regels en heb de neiging om maar wat op de knoppen te drukken. Ik zie zo nu en dan wel een sexy achterkant voorbij komen in een strak zwembroekachtig broekje wat het grappig maakt om naar de game te kijken. Ook de vrolijke heldere kleuren in de game houden mijn aandacht erbij. Maar ik moet eerlijk zeggen dat dit geen game voor mij is om vaker uit de kast te halen, er zit amper een female-touch in de game. Score:Gameplay: 7/10Fun: 6/10Levensduur:7/10Graphics: 7/10 Originaliteit: 7/10Totaalscore volgens reviewer: 6,8