Als ik aan de Woman in White moet ik gelijk denken aan de spookverhalen die je vroeger hoorde als je samen was met vriendinnen. Op zoek gaan naar het verhaal erachter klinkt dan ook erg leuk. Lees mee om meer te weten over mijn avontuur.

De game begint al gelijk erg spannend. Een intro filmpje in mysterieuze stijl neemt je mee naar het beginscherm waar je jouw gegevens moet invullen. Een vrouw in witte kleding trekt mijn aandacht al gelijk, wat is er met haar?Tijdens je avontuur speel je Walter Hartright, een arme artiest die geld verdient als tekendocent. Zijn vriend Professor Pesca zorgt ervoor dat hij een baan krijgt bij de familie Fairlie in Limmeridge House. Tijdens de heenreis kom je een meisje tegen in witte kleding. Walter vraagt zich af wat er met haar aan de hand is maar ze worden door iets opgeschrikt. Als hij terug krijg is het meisje in de witte kleding verdwenen. De gedachte van Walter blijft bij het meisje op zijn reis naar Limmeridge House.

Bij aankomst is het vroeg in de ochtend en Walter wil niemand wakker maken. Daar begint jouw avontuur. Jij moet ervoor zorgen dat Walter Limmeridge House binnen komt. Dit doe je door op een zoektocht te gaan naar de sleutel. Natuurlijk moet je er wel het nodige voor doen. Je gaat op zoek tussen allerlei spullen naar vermiste voorwerpen die je uiteindelijk tot het voorwerp brengen wat je nodig hebt. Als je de nodige voorwerpen hebt moet je nog een puzzel oplossen die je uiteindelijk in het huis laat gaan. Eenmaal binnen ga je al snel op onderzoek uit. De dame in het wit blijft door de gedachte van Walter heen spoken en hij gaat navraag doen of bewoners van Limmeridge House weten wie ze is.

Verder ga ik je het verhaal niet verklappen. De game maakte mij erg nieuwsgierig en binnen een paar uur had ik hem ook uitgespeeld. Ik wilde weten hoe het afliep, wat er met het meisje in de witte kleding was. Tijdens mijn avontuur kwam ik vele geheimen tegen en moest ik vele voorwerpen zoeken en puzzels oplossen. De game is te spelen als Casual en als moeilijk. Je kunt de keuze in het begin maken. Ik heb de game op Casual gespeeld. Ik moet eerlijk zeggen dat het zoek en speur werk daar soms niet even gemakkelijk was. Ondanks dat de game heel verslavend is en je alle geheimen wil ontrafelen irriteer ik me soms aan de game. Op het moment dat je wel eens op onderdelen klikt of als je puzzels moet oplossen moet je heel secuur klikken om iets gedaan te krijgen. Als je er ook maar een beetje naast zit lukt het niet. Helaas een klein minpuntje aan de game.

Maar ondanks het minpuntje wat ik zojuist benoemde is de game een leuke aanvulling op de Denda game collectie. Ik vond de game zelfs wat kort duren! Ik had bij het einde een klein beetje een teleurstellend gevoel van ow, dat was het al. Mocht je van Casual games houden dan is deze game het zeker waard. Je moet wel van het genre Zoek & Vind houden, want de game is helemaal in deze stijl. Score: Gameplay: 6,5/10 Fun: 7/10 Graphics: 6.5/10Totaalscore volgens reviewer: 6,7