Online gamen via platforms zoals Hyves en Facebook worden steeds populairder. Steeds meer nieuwe games zijn te spelen. Zo ook IT-Girl. Een online game die je kunt spelen op Facebook. Ik speel hem dagelijks. Meer weten over deze game? Lees dan verder.

Ik kreeg een verzoek van een mede female-gamer om deze game ook eens te spelen. Omdat het icoontje er uitnodigend uitzag (het was roze) besloot ik eens een kijkje te gaan nemen bij deze online game. En vanaf dat ik hiermee begonnen ben is het me ook niet gelukt om het een dag achterwege te laten. It-Girl bestaat uit shoppen, shoppen en nog eens shoppen. En welk meisje houdt er nou niet van shoppen? Ik wel dat is een feit. In de game ga je dus op zoek naar kleding. Eerst mag je kiezen hoe je personage eruit komt te zien. Als je een mooi kapsel en de instellingen van je gezicht klaar hebt ga je aan de slag.

Ik heb gezocht wat voor soort genre de game is maar een eerlijk antwoord kan ik je niet geven. Het staat voor social online game maar tijdens de game krijg je ook quests die je moet uitvoeren dus ik vind het wel iets weg hebben van een roll playing game.

Zoals ik al omschreef is het in deze game shop untill you drop. Je moet dus op zoek naar de nieuwste mode. Elk kledingstuk wat je koopt heeft een hotness. Dit bepaald hoe hot je kleding is. Hotness heb je vervolgens weer nodig bij het dissen van een ander iemand in de game. Dit zal ik later verder uitleggen. Tijdens het shoppen ga je dus op zoek naar items waarvan jezelf bepaalt of je deze wilt kopen of niet. Zelf schaf ik alles aan wat natuurlijk een hoog hotness gehalte heeft zodat mijn personage er goed uitziet en sterk is. Je moet natuurlijk wel genoeg energie hebben om te shoppen. Helaas kun je niet erg veel zoeken want bijkopen van energie kost ook geld. Maar je kunt wel genoeg shoppen om verder te gaan.

Als je klaar bent met shoppen kun je jezelf richten op opdrachten die je krijgt. Zo is een van de opdrachten om een vriendje te krijgen. Om een vriendje te krijgen moet je wel een clique hebben dit zijn vrienden van je Facebook die deze game ook spelen. Je kunt ze uitnodigen en gifts versturen. Je clique kan je ook helpen om showdons te winnen. Een andere opdracht is om een feest bij te wonen en dan ongeveer 3 andere meiden die aanwezig zijn te dissen. Dit noemen ze showdown in deze game. Je personage valt een andere meid aan en de winnaar krijgt een XP punt en geld. Van het geld kun je natuurlijk weer shoppen. Elke feest die je wint naar aanleiding van een opdracht krijg je meer XP door.

Er zijn verschillende party’s waar je heen kunt zoals buiten in het park maar ook op het strand of een verjaardag, black and white feest, uitgaan en een casual feest. Je moet je voor elke gelegenheid kleden en je hebt ook voor elke gelegenheid een garderobe. Je garderobe heb jezelf bij elkaar gehopt tijdens het winkelen. Deze game is een leuke casual game die je kunt spelen tijdens het rondsurfen op internet. Ik ben inmiddels al aardig op weg met het levelen en heb mijn draai gevonden. Ik vind het ook helemaal niet leuk als ik moet wachten tot ik weer genoeg zelfvertrouwen heb om iemand te kunnen dissen het duurt veel te lang! Een echte girly game dus! Ik zou zeggen check het zelf stuur me even een berichtje om me toe te voegen op Facebook zo krijg ik weer een grotere clique! Wil je de game spelen? Klik dan hier om naar de rechtstreekse pagina te gaan op Facebook.