Heb je altijd al eens willen weten hoe het leven van een top model eruit ziet? Met Top Model voor de Wii krijg je die kans. Ga het avontuur aan, en wordt het volgende top model!Algemeen:In Top Model draait alles om Beauty en Fashion. Je gaat met een aantal meiden in een prachtig huis wonen, en jullie willen natuurlijk allemaal winnen. Word je vriendinnen met ze of denk je alleen maar aan winnen? Aan jou de keus!

GamePlay:Het spel begint een in mooie villa aan het water. In het huis leer je alle andere meiden kennen en krijg je te horen wat er precies van je verwacht wordt. Het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten behaald, want hoe meer punten je hebt, hoe meer kans je maakt om het spel te winnen. Die punten krijg je door opdrachten te doen, maar ook door te zorgen dat je er elke dat prachtig uit ziet, je vaak genoeg naar de sportschool gaat, en goed eten is natuurlijk ook belangrijk. Je hebt iedere keer een week op punten te halen, want aan het eind van elke week wordt een meisje naar huis gestuurd en daar wil je natuurlijk niet bijzitten. Aan het begin van elke week krijg je te horen welk thema er is, zo heb je bijvoorbeeld ‘casual’ en aan jou de taak om er die week dan zo casual mogelijk uit te zien. Dit doe je door je casual te kleden, maar ook door je make up en haarstijl daar op aan te passen. Je mag elke week gaan shoppen om de juiste outfit te vinden. Verder ga je naar de sportschool waar je verschillende opdrachten kunt doen. Ook is er een restaurant waar je lekker dingen kunt eten, maar let op wat je eet, want voor sommige gerechten moet je weer wat extra tijd doorbrengen in de sportschool! In de stad en in het huis lopen de hele week juryleden rond, die je op elk moment van de dag kunnen beoordelen op je uiterlijk en hoe je je voelt. Het is dus belangrijk dat je er altijd top uitziet! Behalve er goed uitzien, krijg je ook training in lopen op de catwalk en wordt er elke week een fotoshoot gedaan.

Graphics & Sounds:Daar kan ik heel kort over zijn, ik vond de graphics echt heel slecht. Op zich ziet het hele plaatje er wel leuk uit, het huis aan het water e.d. maar over het algemeen vond ik de graphics erg tegenvallen. Allemaal erg houterig en gewoon niet mooi, onrealistisch. Ook het geluid was niet erg boeiend, wat ik wel jammer vond. Het spel had een stuk mooier kunnen zijn als de graphics en het geluid een stuk beter waren geweest.

Conclusie:Toen ik het spel begon te spelen had ik al snel zoiets van, hmm wat een rot spel! Maar dat werd gelukkig wel wat minder toen ik door ging met spelen. De opdrachten zijn in het begin wel leuk, maar worden in principe eindeloos herhaald en dat maakt het spel snel saai. Je moet dan wel elke week een nieuwe outfit uitzoeken e.d. maar het hele proces van kleding uitzoeken is elke week het zelfde, en dat geldt voor alles eigenlijk wel. Ik vrees dat niet veel mensen het geduld hebben om het spel helemaal uit te spelen, en dat is natuurlijk jammer. Ik had er wel veel meer van verwacht en was dus ook wel een beetje teleurgesteld toen het zo’n ‘simpel’ spel bleek te zijn.

Score:– Gameplay: 6/10- Fun: 6/10- Levensduur: 5/10- Graphics: 5/10- Geluid: 5/10- Originaliteit: 6/10Totaalscore volgens reviewer: 5,5