Scooby Doo where are you? Ik herinner me dat zinnetje nog uit de serie van vroeger. Scooby en Shaggy gaan al de nodige jaartjes mee in de tekenfilm wereld. Ze hebben inmiddels ook een eigen game op de Wii Scooby-Doo en het spookmoeras. Wij mochten deze game voor jullie uitproberen.

De game begint net zo spannend als de avonturen die Scooby en Shaggy vroeger beleefde. Scooby, Shaggy en hun vrienden hebben een clubhuis in het spookmoeras. Scooby en Shaggy zitten samen op de veranda en ruiken een heerlijke geur van eten. Hun missie gaat van start, volg de geur en vind waar het vanaf komt. Helaas kom je niet zomaar bij je bestemming en volg je een spannende route door het spookmoeras. Je leert trucjes en zo vervolg je de weg. In een verder level kun je er ook voor kiezen om met een van de andere de spelen. Zo kun je ook Daphne, Velma en Freddy spelen. Ieder personage heeft zijn eigen handigheden.

Je kunt beide personages spelen zowel Scooby als Shaggy. De twee zijn nog steeds de dikste maatjes. Je kunt kiezen welk personage je speelt en kunt wisselen via de C knop op je Wii Nunchuck. Zowel Scooby als Shaggy kunnen speciale acties uitvoeren. Zo kan Scooby door geheime gangen heen kruipen en Shaggy kan een soort spiderman-move zodat ze op hoge plekken terecht kunnen komen. Ook hebben ze beide een wapen waarmee ze dingen kunnen aanvallen en stuk maken. Scooby heeft ene hele rits worsten waarmee hij kan slaan wat weer heel grappig is en handig want je kunt er slechteriken mee de kop inslaan.

Shaggy heeft een katapult waarmee hij in het rond kan schieten wat soms erg handig is op weg. Niet alleen Scooby en Shaggy hebben speciale moves zo heb je Velma die handig is met computers en het kraken van codes. Freddy en Daphne zijn weer goed in vechten. Allemaal moves die je nodig hebt om je missie te volbrengen.

Scooby en Shaggy hebben een spannende missie. Ze willen lekker eten en daar is natuurlijk het nodige voor nodig. Ze reizen naar een spookstad waar ze instructies krijgen van het moeras meisje wat ze hebben leren kennen. Zij heeft iets nodig om haar brouwsel wat Scooby en Shaggy graag willen opeten. Makkelijk hebben de vrienden het zeker niet en hun avontuur is alles behalve saai.

BesturingDe besturing van de game gaat via de Wii mote en Nunchuck. Je loopt in een 3-dimensionale wereld. Dit is niet altijd even gemakkelijk want je moet wel goed sturen met je Nunchuck om op de plek te komen. Je gebruikt zowel de Wii Motion als de Nunchuck volop in het begin moet je goed opletten welke knop waarvoor is. Gelukkig krijg je in de game wel de nodige hulp welke button je voor bepaalde move moet gebruiken.

GrafischDe game ziet er voor een Wii game leuk uit. Hij heeft grappige kleuren en Scooby-Doo en zijn vriendjes zijn niet meer getekend zoals vroeger. Ze zijn 3-dimensionaal wat er stukken beter uitziet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever deze game speel dan dat ik de tekenfilms van vroeger nog een keer kijk. Zo leuk ziet het uit. Ik ben normaal een Playstation 3 gamer en soms de xbox360 dus ik kan niet echt positief zijn over de graphics zelf. Ze zijn Wii-like maar de game is uitermate geschikt voor op de Wii.

Mening De game is een leuke aanvulling voor de Wii. Hij is fris, grappig, origineel en ziet er erg leuk en vrolijk uit. Ook het verhaal van de game is weer spannend zoals ik van Scooby en zijn vrienden gewend ben.

Score:x Gameplay: 8/10x Fun: 8/10x Levensduur: 6,5/10x Graphics: 6/10x Geluid: 7/10x Originaliteit: 7/10x Eindscore: 7