Denda heeft een nieuwe game voor de Nintendo DS uitgebracht. Youda-Farmer. Wij mochten de game voor jullie testen. Lees verder voor mijn avontuur als farmer.

Op het moment dat ik de game start heb ik wat vraagtekens bij het spel. De titel zegt natuurlijk wel al iets over de game maar verder was ik helemaal blanco. Op het moment dat ik het doosje zag kreeg ik heel veel zin om de game te gaan proberen. Het ziet er grappig uit. Op het moment dat ik de game start krijg ik gelijk een vrolijk deuntje te horen. Via wat korte instellingen en het invoeren van je naam kom je bij de game.

SpeluitlegYouda-Farmer laat je een kijkje nemen op een boerderij. Je krijgt je eigen truck waarmee je zelfgemaakte eetwaren op gaat halen. Zo kun je op je eigen boerderij meel, melk, vlees, tomaten en appels maken. De producten worden gemaakt op de locatie en jij zorgt dat ze in kratten verpakt worden waarna je truck de producten ophaalt. Nadat ze zijn opgehaald gaan ze naar de volgende bestelling. Elk level moet je een aantal producten verzamelen. Onderin je beeld zie je een bestelling verschijnen. Door op de bestelling te klikken ga je naar het gebied waar je product gemaakt wordt. Vervolgens sleep je het naar een krat. Je truck haalt ze op en jij gaat ondertussen verder met je volgende bestelling.

VerbeteringenNadat je alle bestellingen hebt afgemaakt ga je met je truck naar het dorp waar je vervolgens je waar verkoopt. Voor alle producten die je hebt klaargemaakt verdien je weer geld. Met dit geld kun je nieuwe spullen of eetwaren kopen. Je start in het begin met meel en eieren en telkens komt er een product bij. Je investeert zelf wel geld in het nieuwe product. Ook je truck kun je verbeteren. Je kunt hem een andere kleur geven of sneller maken. Een andere mogelijkheid is om meer spullen in je truck mee te kunnen nemen.

Looks & SoundsHoewel de game erg leuk is vallen de looks me wat tegen. Je ziet wel duidelijk wat je doet maar erg mooi zijn ze helaas niet. Er is gelukkig wel heel goed naar te kijken. Dus de game blijft leuk om te spelen. Het achtergrond melodietje is om lekker vrolijk van te worden en past echt bij de game. Een leuke combinatie bij de game stijl.

VerslavendDe game heeft een erg hoog verslavingsgehalte. Op het moment dat ik de game kreeg en hem begon te spelen tot op het moment dat ik de review schrijf heb ik er de nodige tijd in gestoken. Hij blijft leuk en telkens wil ik steeds opnieuw nog even een level spelen vervolgens ben je drie levels verder. Het is telkens opnieuw een verrassing wat je bij kunt kopen als je al je producten verkocht hebt aan de plaatselijke slager, groentewinkel en bakker. Score:x Gameplay: 8/10x Fun: 9/10x Levensduur: 8/10x Graphics: 6,5/10x Geluid: 7/10x Originaliteit: 7,5/10x Eindscore: 7,6