Zon: check! Warmte: check! Zonnebrand crème: check! In de zomer heb je natuurlijk de voorgaande dingen nodig. Maar in plaats van aan het zwembad liggen kun je ook gamen. Een leuke zomerse game is bijvoorbeeld Vacation Isle Beach Party van Warner Bross. Lees verder voor alle informatie over deze game.

Ondanks het goede weer is het natuurlijk toch leuk om af en toe te gamen. Een game in stijl is dan niet verkeerd. De game Vacation Isle Beach Party is een echte zomerse game. Je bent namelijk op een prachtig tropisch eiland waar je mee kunt doen aan allerlei leuke zomerse activiteiten. Je kunt meedoen met slalom waterskiën, gewoon waterskiën, wakeboarden, vuurdansen, hoela dansen, staand roeien, waterskispringen en stunten.

BesturingJe kunt van locatie verwisselen via je Wii controller en kiezen uit de verschillende minigames. De minigames kun je spelen via je controller en nuckchuck of via je Wii balance board. Als je het balance board aansluit speelt deze een grote rol in de game. Je kunt alle minigames namelijk spelen op deze manier. Ook zonder balance board is de game prima te spelen via je nuckchuck en controller.

MoeilijkheidBij het spelen van de minigames kun je keuze maken uit parcours of moeilijkheid. Gezien mijn gebrek aan talent heb ik de makkelijkste parcours geprobeerd op easy. Dit is dan ook echt easy. De moeilijkheid komt goed overeen met de game. MinigamesOm je een beetje een beeld te geven over de minigames in deze game zal ik wat uitleg geven. Slalom waterskiën: Met je personage moet je zoals de titel al zegt slalom waterskiën. Je bestuurt je personage langs bollen en verzamelt onderweg muntjes. Je moet je parcours 4 keer afleggen. De boot waar je achteraan vaart gaat steeds sneller dus het wordt steeds een beetje moeilijker. Wakeboarden: Bij het wakeboarden leg je een parcours af achter een boot aan. De bedoeling is dat je hindernissen ontwijkt en zo de finish haalt. Surfen: Zoals de titel al zegt, surf je rond over de zee. En verzamel je munten. Staand roeien: Een roeiwedstrijd die je aflegt tegen de computer. De bedoeling is natuurlijk om als eerste te eindigen. Waterskispringen: Met je waterski’s moet je over een schans heen springen. Door op bepaalde buttons te drukken kun je extra punten halen door een mooie landing te maken of verder te springen. Stunten: Je moet op een soort waterscooter een parcours afleggen. Dit parcours is niet gemakkelijk. Je moet allerlei obstakels overwinnen. Hoela en vuurdansen: In deze minigame dans je de sterren van de hemel als hoela of vuurdanseres. De munten die je verzamelt tijdens het spelen kun je gebruiken om spullen van te komen zoals kleding of benodigdheden.

Looks De game ziet er vrolijk uit. Het idee om je een zomers gevoel te geven lukt zeker door middel van vrolijke kleurtjes en een mooie omgeving. Voor een Wii game ziet de game er grafisch niet verkeerd uit.

MeningDe game is een leuke frisse zomerse game. Doordat je de mini games kunt spelen en afwisselen blijft de game leuk. Je persoonlijke scores verbeteren is ook een erg leuke uitdaging. De optie tot het gebruik van je balance board vind ik een positief punt zo gebruik je deze ook nog een keer als het te warm is voor Wii-Fit. Score:x Gameplay: 7/10x Fun: 7/10x Levensduur: 6/10x Graphics: 6,5/10x Geluid: 6/10x Originaliteit: 6,5/10x Eindscore: 6,5