Shigenobu Matsuyama, de producer van Metal Gear Solid: Rising, heeft laten weten dat de game verder gaat dan het zijn van een spin-off. Het zou een heuse standalone serie moeten worden.Metal Gear Solid: Rising wordt dus geen alternatieve verhaallijn, maar een echt op zichzelf staande serie naast de lopende reeks binnen het Metal Gear Solid-wereldje. Dit vertelt Matsuyama:

“I’ve been asked a lot, ‘Is this going to be a side-story or spin-off to the MGS series?’, but what I’m positioning is that there will be a Hideo Kojima game that is MGS, but what we are planning as Kojima Productions is have this Raiden Rising as almost as a standard so that there’s an MGS and the Rising going back-and-forth in the future.”

Metal Gear Solid: Rising speelt zich af tussen het 2e en 4e deel van Metal Gear Solid. Hierin volgen we zwaardvechter Raiden en zien we hoe hij verandert in een cyborg. Een belangrijk aspect van de gameplay is “zan-datsu”. Een letterlijke vertaling hiervoor is “hak en neem”. Hierbij moet je eerst je vijanden in mootjes hakken en moet je vervolgens hun energiebron afnemen om deze dan weer zelf te gebruiken.Hierbij krijgt Raiden veel vrijheid om van alles in stukken te hakken, waarbij zelfs de omgeving kapot kan.De game verschijnt waarschijnlijk in 2011 voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.