Een mysterieus konijnenhol.. Wat zal er gebeuren als je daar invalt? Kom er samen met Alice en haar vrienden achter in een prachtig nieuw spel van Disney.Algemeen:
Alice komt na 10 jaar terug naar Wonderland. Je gaat samen met haar en nog enkele bekende figuren uit het verhaal het avontuur aan.

Gameplay:
Je kunt het spel op 2 manieren spelen, in je eentje of samen met een vriend(in). Het spel begint nadat Alice in het konijnenhol is gevallen en het Konijn leert kennen. Ze komt er al snel achter dat ze dingen herkent, en dat het dus een terugkerende ‘droom’ is. In het begin speel je als de White Rabbit en naarmate je verder komt in het spel, leer je ook Mallymkun, McTwisp, Mad Hatter en de Cheshire Cat kennen waarmee je vervolgens ook kunt spelen. Elk karakter heeft zijn eigen speciale gave, die je nodig hebt om verder te komen in het spel. Zo kan de White Rabbit bijvoorbeeld de tijd stil zetten. Als je het spel in je eentje speelt zul je dus veel moeten switchen tussen de verschillende karakters, maar als je het spel met zijn tweeën speelt speel je altijd met 2 verschillende karakters wat het spel zeker makkelijker maakt. Wat wel lastig kan zijn aan het spelen met zijn tweeën is dat je beide je eigen kant op kan gaan. Maar aangezien het beeld maar 1 personage volgt, is de ander dan doelloos aan het rondlopen zonder beeld. Gelukkig word je wel vanzelf weer naar elkaar toe geplaatst, maar erg handig is het helaas niet.

Je krijgt in het spel steeds een doel wat je moet volbrengen om weer verder te kunnen. Zo moet je bijvoorbeeld als eerste doel, op zoek naar Alice. Tijdens het lopen kun je schaakstukken tegenkomen, die je in een ‘winkel’ kunt inwisselen voor een nieuwe gave voor een van je karakters. Ook is er de mogelijkheid om punten te verdienen door bijvoorbeeld struiken e.d. weg te slaan. Deze punten heb je nodig om in de ‘winkel’ je nieuwe gaves te kopen. In principe loop je van het ene doel naar het andere, maar in de tussentijd kom je ook nog vijanden tegen die je moet verslaan. Regelmatig komt er een poort tevoorschijn waar hartenkaarten uitkomen die je moet verslaan. Je kunt dan zelf kiezen met welk karakter je dat doet, maar je zult er al snel achter komen welk karakter je daar het beste bij kan helpen.

Graphics & Sound:
Ik vind het spel er erg mooi uitzien. Als je de film kent, zul je zeker een hoop tegenkomen dat je herkent. De gelijkenis met de karakters uit de film is ook erg goed. Ook het geluid past er erg goed bij, je krijgt echt het gevoel alsof je zelf in Wonderland bent. Enkele van de Engelse stemmen zijn ingesproken door de echte acteurs, maar helaas niet allemaal. Al vind ik de gelijkenis wel erg goed.

Conclusie:
Het spel zelf is niet al te moeilijk, en dat is soms wel jammer. Er zijn een aantal gevechten waar je een bepaalde techniek voor moet gebruiken maar de rest is eigenlijk vrij simpel. Gelukkig maken de graphics een hoop goed, want het is een mooie omgeving om in te spelen. Als je het spel uitgespeeld hebt, zou je nog terug kunnen gaan om alsnog wat doelen te behalen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet de moeite waard vond. Het enige wat je te zien krijgt als je zo’n doel behaald hebt is een plaatje, en ja, dat had van mij wel wat uitdagender gemogen. Maar over het algemeen is het zeker een leuk spel om eens te proberen, zeker als je de film gezien hebt en het verhaal kent. Ook voor kinderen is het een leuk spel, al zal het voor de hele jonge kinderen misschien nog wat te eng zijn.

Score:
– Gameplay: 8/10- Fun: 8/10- Levensduur: 6/10- Graphics: 8/10- Geluid: 8/10- Orginaliteit: 8/10Totaalscore volgens reviewer: 7,6