Directeur van uitgever Electronic Arts (EA), John Riccitiello, denkt dat de game industrie toch kan verdienen aan piraterij. Volgens hem is de oplossing Downloadable Content (DLC).

‘Ze kunnen dan illegaal aan games komen, maar niet aan de DLC.’

DLC helpt uitgevers om te verdienen aan zowel piraterij van games, als de verkoop van tweedehands games. Normaal gesproken verdienen bedrijven hier niks aan, maar door de DLC aan te bieden komt er alsnog geld binnen. De service van EA waarmee de DLC gedownload wordt kan niet altijd zien of het gaat om een tweedehands of om een illegale versie van een game. Dat betekent dat gamers met een van die twee versies toch kunnen veranderen in betalende klanten.Riccitiello hoopt dat gamers die DLC aanschaffen toch overtuigd raken om hun spellen de volgende keer legaal in de winkel te halen. Ook activiteiten buiten een game zelf moet mensen aansporen om toch geld uit te geven aan een game.Volgens Riccitiello zijn de EA Sports Community Hub en het BioWare Social Network voor de game Dragon Age: Origins voorbeelden waardoor gamers zullen beseffen dat het zeker loont om games gewoon in de winkel te kopen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.