Een pittige dame laat zichzelf zien. Ze kan onwijs goed vechten, schieten en omgaan met een zwaard lijkt ook eitje te zijn voor haar. Het leuke is dat het een vrouwelijk personage is, die ons in deze game de nodige moves en acties laat zien. Over wie ik het heb? Over Rubi. Wie dat is? En wat ze doet? Ik zou zeggen, lees maar verder!Met spanning starten we de game. Een vriend (Rico) van me, met een Playstation 3 in het bezit, kwam vrijdagavond helemaal enthousiast na de verhalen over WET mijn kant op. Ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen de naam kende en verder helemaal blanco was. Maar al snel viel me op dat er een bijzonder personage voor deze game gekozen was. Een echte pitspoes genaamd Rubi. Ze ziet er onwijs stoer uit op het eerste gezicht. Dat wordt nog wat.

Het spel start met een introfilmpje waarbij gevaarlijke mannetjes een deal sluiten. Helaas voor 1 van de partijen pakt deze deal niet zo goed uit en worden ze afgeslacht door de badguys. Gelukkig is Rubi er, die achter de grootste badguy Mister Simons aangaat. Na het introfilmpje leert het spel je een aantal moves die je kan gebruiken om de handlangers van de badguy uit te schakelen. Als je het spel goed speelt, lukt het je dan ook om de handlangers en Mister Simons uit te schakelen. Waarna je een leuke verassing te wachten staat. Want wat zit er in dat koffertje waar je zo voor hebt moeten moorden? Natuurlijk ga ik dat niet verklappen, hoewel ik wel kan zeggen dat ik het best lachwekkend vond.

Rubi maakt van alles mee. Ze werkt in de missies die je hebt voor iemand anders. Ze is een pittige huurmoordenaar. Je krijgt na je eerste missie een uitgebreid trainingsprogramma, waardoor je leert om te gaan met de besturing. Ruby is onwijs lenig en rent en springt van hot naar her. Tegen muren oplopen en slingeren via uitstekende palen uit de muur zijn dan ook goed te doen voor haar. Ze is ook nog eens een expert in schieten. Schieten met 2 pistolen tegelijk, schieten terwijl ze ondersteboven aan een ladder hangt, glijdend op de knieën, deze pittige dame kan het allemaal. Door middel van moorden verdient Ruby tijdens haar missies Style Points. Van deze punten kan ze upgrades kopen voor haar wapens en haar skills verbeteren. Ook kan ze nieuwe skills bijleren.

Soms gaat Rubi helemaal door het lint. Ze krijgt na het moorden bloed in haar gezicht en dan lijkt het alsof ze helemaal doordraait. Dit is de Rage mode. De wereld om haar heen verandert en ze gaat op deze manier verder aan een missie. Je hele beeld is rood, de badguys zijn zwart en bloed is wit tijdens deze mode. Je springt en rent van hot naar her en je moordt alsof het niks is.

Wij vinden dat de game erg gaaf gemaakt is. Je moet het voor je zien als een oude film van vroeger die afgespeeld wordt. Ruby is daarin de hoofdrolspeelster. Je ziet tussen twee scènes door dan ook regelmatig een reclamefilmpje voorbij komen. De looks zijn ook gericht op de oude film stijl. Je ziet ook aan de zijkanten regelmatig de zijkanten van een ouderwetse film, met name als je dood dreigt te gaan. Helaas op een gewone tv zijn de graphics lang niet zo gaaf. De game is nog via een HDTV geprobeerd en dit zag er stukken beter uit. De gamemuziek past verbazingwekkend goed bij de game. Normaal let ik er niet zo op maar nu viel me op dat de muziek soms goed naar voren kwam, net zoals bij een film.

De leeftijdsgrens van de game is 16+. Een goede regel aangezien er van alles en nog wat gebeurt. Rubi moordt er vrolijk op los alsof het niets is. Voor jongeren onder de zestien jaar geen rolmodel natuurlijk. Vooral omdat er de laatste tijd door jongeren toch regelmatig waarde gehecht wordt aan de acties van een gamepersonage. De game is ook echt geen aanrader voor jongeren en kinderen. Ook haar alcoholgebruik om weer een volle healthbar te krijgen, is geen goed voorbeeld.

De game kan gespeeld worden op verschillende moeilijkheid niveaus: Cake Walk, Hired Gun en Fixer! Je kan door de game te spelen ook nog difficulties unlocken: Femme Fatale en Golden Bullets. Makkelijk is de game niet. De game is een echte uitdaging. Mocht je nou een uitzonderlijke gamer zijn kun je dus je niveau aanpassen. Ik vond de game onwijs gaaf. Hij ziet er cool uit, de gamechick in kwestie kicked ass en de game heeft een behoorlijke indruk achtergelaten. Mocht je twijfelen om deze game aan te schaffen, dan durf ik volmondig te zeggen als dit je gamegenre is: Doen!

Pluspunten: – Erg goede game- Grafisch erg mooi- OrigineelMinpunten:– Niet zoveel diepgang- Soms erg gewelddadig- Lelijke graphics bij een normale tv

Informatie: Platform: Xbox 360, Playstation 3Prijs (ongeveer):€59,99Officiële website: http://wet.bethsoft.com/