In deze game ga je op zoek naar de verstopte rozen van Athene. Deze liggen op verschillende plaatsen verstopt. Samantha zal de wereld rond moeten reizen om deze rozen te vinden, maar wordt ook tegen gezeten door Ravena Stryker…

In Samantha Swift and the Hidden Roses of Athena begeef je je telkens op andere locaties. Je hebt een scherm voor je neus met daaronder een lijst aan items die je moet vinden op je scherm. Je kunt maar beperkt hints krijgen, dus je moet echt goed zelf zoeken. Sommige items zie je meteen liggen, hangen of staan, anderen zijn goed verstopt.Items die verstopt zijn moet je met gereedschap die je ziet liggen te voorschijn halen. Zo haal je bijvoorbeeld met een mes een struik weg waar een item achter ligt die jij zoekt. Je vindt allemaal schatten en uiteindelijk kom je terecht bij de Rozen van Athene. Deze rozen moet je in een schild plaatsen en wat er dan gebeurt.. Moet je zelf maar bekijken. Je wordt ook regelmatig dwarsgezeten door Ravena Stryker die ook op de rozen en het schild aast.

Tijdens je zoektocht naar de rozen kom je ook andere items tegen die heel mooi staan in het museum. In het hoofdmenu kun je naar het museum gaan en alle vondsten die jij hebt gedaan, bewonderen. Daarnaast moet je puzzels oplossen om naar een nieuw level te gaan. In elk level waar je terecht komt zitten bliksemschichten verstopt. Als je hierop klikt krijg je een extra hint. Soms zijn ze lastig te vinden. Deze hints kun je soms nodig hebben in het spel om bepaalde voorwerpen te kunnen vinden.

Als je alle items van je lijstje hebt gevonden is er nog één blauw item die je moet zoeken om de level af te sluiten. Hier moet je vaak ook het gereedschap voor gebruiken om bijvoorbeeld te graven. Je kunt dit soort activiteiten ook herkennen aan de blauwe radars die in je scherm verschijnen, dan weet je dat je hier een speciale actie moet uitvoeren. Het kan voorkomen dat je meerdere gereedschap items in je tas hebt zitten, dan moet je even uitvogelen wat je moet doen om je item te kunnen vinden.Systeem eisenWindows XP/Vista800 MHz Processor256MB RAM geheugenDirectX versie 8.1 of hogerWat kost het?Je kan Samantha Swift – and the Hidden Roses of Athena voor €9,99 aanschaffen. Ook kun je via de website van Denda.com een demo downloaden en spelen. Mijn MeningIk vind dit soort casual games leuk. Aan mij is dit dus wel besteed, wat ik jammer vond is dat hij best snel uitgespeeld was. Na een drukke dag vond ik het wel ontspannend om gewoon wat voorwerpen op een scherm te zoeken en verder te spelen. Vaak heb je in de zoek en vind games dat de felgekleurde items degene zijn die je moet hebben. Dat denk je af en toe bij deze game ook, maar dat is niet zo.