In deze ‘zoek en vind’ game ben jij een paar extra ogen van de chaotische Miranda. Je krijgt een brief van een familielid die je moet helpen. Je gaat naar verschillende locaties en zoekt de items die Miranda nodig heeft om uiteindelijk bij haar familielid aan te komen.

Je start op de kamer van Miranda en de rommel liegt er niet om. Overal ligt wel iets en moet je helpen zoeken de items te vinden die ze kwijt is. Als dit gelukt is, moet je nog even helpen om een lade open te maken met een aantal gereedschapachtige materialen. Het leuke is dat je kunt scrollen door de level, je kunt in- en uitzoomen, maar er zijn ook levels waar je heen en weer kunt schuiven, met je toetsenbord pijltjes, om items te zoeken. Miranda is nooit alleen, haar hulpje Sprocket staat haar bij en is degene die je om hints kan vragen. Soms kan dit erg makkelijk zijn. Je hebt een beperkt aantal hints tot je beschikking, maar handig is wel dat Sprocket wat tijd nodig heeft om weer iets op te laden en zo kun je weer gebruik maken van de hints.

Er zijn verschillende locaties en dus levels waar je in terecht kunt komen, denk aan de kamer van Miranda, een boot, de lobby van een hotel, bij een strand en nog veel meer. Deze levels zijn niet overdreven donker, of overdreven gekleurd. Het is een subtiele balans en ziet er leuk uit. Alleen overal waar je komt hebben mensen je hulp nodig en kom je veel rommel tegen waar je items in moet zoeken. De items zijn niet feller gekleurd zodat ze duidelijk opvallen en makkelijk te vinden zijn.

Naast dat je spullen moet zoeken, kom je ook puzzels tegen. Je helpt dingen te maken, maar ook moet je zelf zien te ontsnappen uit een ruimte. Je hebt een aantal spullen die je met elkaar kunt combineren om het te gebruiken. Volg het verhaal, ga op avontuur en vind je familielid samen met Sprocket!Ben je klaar met het verhaal? Of wil je even iets anders? Dan kun je gebruik maken van de optie vrij spelen en zoek je in kamers items die op je lijstje staan.SysteemeigenschappenWindows 2000/XP/VistaProcessor: 1,6 GHzGeheugen: 512 MB RAM

Mijn Mening De game is leuk en je hebt af en toe wel even wat tijd nodig om de puzzels te doen. Kom je er niet uit, kun je hem ook overslaan en verder het verhaal volgen. Ik vind het er leuk uit zien en af en toe was het lastig een item te zoeken, maar dankzij Sprocket is het me altijd gelukt! Jammer wel dat de game al vrij snel afgelopen was, maar heb me er wel een paar uurtjes mee vermaakt. Het einde vond ik niet zo heel erg leuk, wat mij betreft mocht de game nog wel doorgaan. Maar zo nu en dan ga ik nog even een vrij spelen level door wat ik erg prettig vind!Kosten? De game The Clockwork Man kost € 9,99. Meer informatie kun je vinden op Denda.com

About LadyPatries

Gamer, Moeder, Vrouw van <3

View all posts by LadyPatries