Halloooooo en welkom bij de review van Buzz! Een game waarin jij quizkandidaat bent en samen met familie en vrienden jouw kennis kan laten zien! Ben jij de slimste? Of verlies je? Lees snel verder voor informatie over de game Buzz de slimste van Nederland voor de Playstation 2.Bij de start van het spel valt het mij gelijk op dat de presentator erg vrolijk gezind is. Dit laat hij dan ook uitgebreid zien. Jij mag een eigen personage uitzoeken waarmee je de quiz wil spelen. Dit is nog niet eens een makkelijke opdracht je hebt zoveel keuze!Van mevrouw vampier tot een mime speler tot een regelrechte arrogante bitch. Niet alleen je personage kan je kiezen ook heb je de keuze tot je outfit en het geluidje dat je hoort zodra jij je keuze maakt met het beantwoorden van vragen.

Op het momtent dat je start met de game gaat de presentator een korte en duidelijke uitleg geven. Wat natuurlijk positief werkt. Je weet zo wat de bedoeling is en je kan snel van start. Geen lange onnodige verhalen waar ik normaal een gruwelijke hekel aan heb. De presentator weet er iets ontzettend leuks van te maken. Zoals ik al zei is hij goed gemutst daarnaast maakt hij ook nog zeer pakkende opmerkingen waar je vanzelf een smile van op je gezicht krijgt.

De quiz zelf is niet de standaard quiz die je gewend bent. Je hebt in de quiz een mini game vorm. Bij alle vragen kun je altijd kiezen uit 4 antwoorden. De quiz start met een normale vragenronde waarbij je punten kunt krijgen. Punten die je in de volgende rondes nodig gaat hebben. Vervolgens ga je naar de volgende rondes die bestaan uit snelste tijd, taart gooien, bom ronde, punten stelen,inzet ronde en winnen of verliezen. Bij het onderdeel snelste tijd wint diegene die de snelste tijd heeft het hoogste aantal punten. Bij taart gooien mag diegene die de vraag goed heeft een taart gooien naar een van zijn tegenstanders die dan punten verliest. Pas goed op! Want je kan de taart ook op jezelf gooien! Je hebt 2 levens in deze ronde als deze opzijn is de ronde ook afgelopen. Het onderdeel bom gooien kan erg verassend uitpakken. In deze ronde moet je een bom kwijt spelen. Dit doe je door het goed beantwoorden van de vragen. Maar de bom heeft een timer die heel plotseling ontploft. Een grote verassing wie de punten verliest. Bij de ronde punten stelen mag je bij een goed gegeven antwoord punten stelen van je tegenstander. Dan heb je de ronde nog waarbij je kan inzetten win je dan krijg je de inzet verdubbelt verlies je dan ben je de punten kwijt.

Natuurlijk zoals elke quiz is er een finale. Bij de 2 spelers quiz maakt ook diegene met het laagste aantal punten nog kans om de winnaar te worden. Je word naar aanleiding van je punten op een plateau gezet. Dit is de speeltijd die je hebt. Beantwoord je vragen goed krijg je tijd erbij. Zijn je antwoorden fout dan verlies je tijd. Diegene die het langste in de lucht blijft wint de quiz.

Ik vind persoonlijk de game erg leuk. Het is een leuke vervanger voor een ander gezelschapsspel. Je kan de game spelen met 2 tot 4 personen. De game is dan ook te koop met 2 tot 4 buzz controllers erbij. Ook dat de uitleg niet lang duurt vind ik een groot pluspunt van de game. Ik heb de game gespeeld op de playstation 2 persoonlijk vind ik soms de graphics niet helemaal optimaal. Soms zie je de presentator met de mond open en dicht bewegen en dat staat voor praten. Je voelt ook echt de strijd om te winnen tijdens het spelen van de game. Ik ga hem zeker vaker spelen als je van gezelschapsspellen houd is dit een echte Must Have!De game is te koop voor de : psp, ps2 en ps3Uitgever: SonyPrijs: ps2 ongeveer €69,95 ps3 €79,95 (beide incl buzzers) psp €39,99Spelers: 1 tot 6