het is al even rumoerig rond de game Six Days in Fallujah. Na het vele kritiek van oorlogsveteranen en ouders van overleden soldaten zit de ontwikkelaar nu zonder uitgever. Maar ondanks dat ziet de ontwikkelaar het niet negatief in.Sinds de aankondiging heeft de voormalig uitgever Konami veel kritiek over zich heen gekregen. Men zou het thema niet geschikt vinden omdat de oorlog nog te vers in het geheugen ligt om gebruikt te worden in een game. “Na het zien van de reacties op de videogame in de Verenigde Staten en het horen van de verschillende meningen die via telefoon en e-mail bij ons terecht kwamen, hebben we besloten het niet te gaan verkopen”, zegt een woordvoerder van Konami. “Onze intentie was om de realiteit van het gevecht aan spelers duidelijk te maken, zodat ze konden voelen hoe het moet zijn geweest.”De ontwikkelaar Atomic Games heeft inmiddels laten weten nog druk op zoek te zijn naar een nieuwe uitgever. Men verwacht dat deze game “de verwachtingen over wat een videogame kan zijn zal veranderen”“Iedere vorm van media is gegroeid door het maken van content over hedendaagse gebeurtenissen, content die krachtig is omdat het relevant is. Films, muziek en tv hebben geholpen om mensen bewust te maken van de complexe problemen van deze tijd.” “Zijn we nou echt alleen high-tech speelgoedmakers of zijn we mediabedrijven die in staat zijn om content te maken die net zo relevant is als films, muziek en televisie?”. Volgens de president van de studio is een dergelijke game een prima mogelijkheid om mensen dicht bij de soldaten te brengen die hebben gevochten in Fallujah.“Six Days in Fallujah gaat niet over de reden waarom de VS of zijn bondgenoten Irak zijn binnengevallen. Het is een mogelijkheid voor de wereld om de verhalen te ervaren van de mensen die hebben gevochten in een van de grootste stadgevechten ter wereld van de laatste vijftig jaar”, aldus Peter Tamte de president van de studio.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.