Als je ze ziet dan ben je al verkocht. Waaraan? De muis en muismat Iron Ladies van Steelseries. Eens per jaar is er een Aziatisch toernooi genaamd Iron Ladies. Aan de hand van dit toernooi hebben ze een soort female gaming lijn in de wereld gegooid. Een muis met bijpassende muismat. Tijd om eens te kijken of de muis en muismat ook voldoen aan alle eisen van een echte gamer! Wij Yvonne en Patricia hebben hem voor je getest!

De looksOp het moment dat ik het doosje in handen kreeg was het liefde op het eerste gezicht. Een roze muis met zwarte vlakken en een roze muismat met witte letters. Ik kon niet wachten om hem op mijn bureau te leggen. En op het moment dat ik hem neer kon leggen zag mijn pc / rommel bureau er een heel stuk anders uit! Alsof ik een echte “girlgamer” ben. MuismatWat betreft de looks voor de muismat is er wel een groot nadeel. De muismat zowel wit als roze is zo licht, je ziet er alles op! Op het moment dat ik als echte gamer die mat ga gebruiken wil ik natuurlijk wel door kunnen gamen. Een glas drinken naast mij moet toch kunnen? Nou helaas niet een druppeltje aan je glas wat per ongeluk op je muismat terecht komt is fataal… Ook blijft vuil makkelijk hangen. Tip: Kom niet met je stofzuiger in de buurt want je stofzuiger kan fataal zijn voor de mooie kleuren van je muismat… Verder is de muismat erg dun en flexibel. Doordat hij zo dun is er geen grote overgang tussen je bureau en de mat. Wat dus ook geen irritant randje geeft.Gebruik Voordat je de muis kan gebruiken moet je eerst de nodige actie ondernemen. Dit is niet zomaar even een “muis” die je inplugt en klaar. De muis is een Ikari muis wat betekent dat er verschillende knopjes en buttons opzitten die je kunt gebruiken tijdens het gamen. Je moet via een software installatie cd je muis instaleren op je computer en van daaruit via een stuurprogramma instellen. Een kunst op zicht want je kent natuurlijk nog niets van je muis. Je kunt uiteraard wel configs downloaden van andere gebruikers, denk hierbij aan bijvoorbeeld de jongens van SK gaming , Grubby en vele meer. Bij de muis is ook een boekje geleverd met een Engelse uitleg hoe je Macro’s in kunt stellen. Deze kun je weer in je games toepassen.

ConfiguratieOpzicht is de configuratie te doen het enige wat lastig in te stellen is, is de sensitiviteit, deze verschillen vaak van elkaar bij de professionele configs. Dus ook bij die van mij. Helaas als ik per ongeluk op het verkeerde knopje klik en enthousiast wil gaan zitten muizen dan kan het wel eens misgaan. Met gamen daarentegen is dit een erg handige optie. Je kan bij een game als counterstrike bijvoorbeeld de sensitiviteit die je ingame gebruikt op je muis instellen. Dit betekent dat je met 1 klik je sensitiviteit kan aanpassen. Ga je weer surfen op het net, dan druk je op het andere knopje en is je muis “surf vriendelijk”. Een grappig extraatje op deze muis. Wat erg stoer is, het LCD schermpje aan de onderkant van je muis. Hier komt de naam van je settings in te staan.GamenIn het begin had ik veel moeite met wennen aan de muis. De muis deed alles wat ik niet wilde dat hij deed. Op het moment dat ik eindelijk alles naar wens ingesteld had staan wilde ik de muis voor geen goud meer kwijt! Zelf game ik dus World of Warcraft en bij deze game moet je af en toe behoorlijk snel met je muis kunnen bewegen. Voor deze muis is het echter geen probleem. Ook logde ik speciaal voor deze review mijn steam account eens in. Ik speel dan zelf al jaren geen counterstrike meer toch is deze muis bijzonder goed geschikt voor een potje shooter. Ik schoot zelfs tegenstanders neer! Dit omdat de muis lekker in de hand ligt en goed reageert op jou beweging. ErgonomischVoor mij is een belangrijk punt dat een muis goed is voor je lichaam. Je moet je hand goed neer kunnen leggen op de muis zonder last te krijgen van je arm, pols en hand. Dit valt mij bij deze muis op dat het ook zo is. Je hand ligt prima over de muis heen. Zelf heb ik een iets grotere hand. Ook heeft collega Patricia deze muis getest en heeft tegenover mij een kleinere hand.

Mening Yvonne: Persoonlijk ben ik zeer tevreden over de muis. Hij is leuk, schattig, mooi maar ook erg fijn met gamen en prettig in gebruik. Ik wil hem niet meer kwijt. Inmiddels heb ik de muis al bijna een half jaar in gebruik. Ook in windows een prettige muis om mee te werken. Mening PatriciaIk sluit mij natuurlijk volledig aan bij de bovenstaande tekst die Yvonne heeft geschreven samen met mij. Alleen op het ergonomische gedeelte kom ik graag even terug. Ik heb een wat kleinere hand en merkte op dat het me moeite kost mijn hand over de hele muis te leggen. Het leverde vaak wat pijn in mijn hand op na te lang gebruik. Als hij dus iets subtieler zou zijn was hij voor mij helemaal perfect! Het ziet er erg gaaf uit en is zeker een aanrader voor echte gamers, vooral met de verschillende sensitiviteit mogelijkheden. De muismat ben ik helemaal verliefd op geworden!!Voordelen: – Mooie muis- Leuke looks- Zachte muismat, erg dun en zeer flexibel- Leuke ‘Girly’ kleuren- Prettige game muis- Multifunctioneel qua settings- Je vriend of broertje zal niet zo snel achter je PC kruipen als je deze muis hebt liggenNadelen: – Muismat is snel vies- Redelijk wat instellingen nodig om de muis naar wens te krijgen- Niet praktisch voor gamers met kleine handen. De muis is te bestellen via de website van SteelSeries.com. Deze set van de muis en de muismat kosten € 84,99 inclusief verzendkosten hij is in de kleuren wit en roze verkrijgbaar. En de muis is geschikt voor Windows Vista gebruikers.