De Wii is net zoals McDonald’s, tenminste volgens gameindustrie-analist Michael Pachter. Volgens hem koopt de gemiddelde mens met een Wii voornamelijk laagdrempelige games met een grote naam. De kwaliteit van een het spel is veel minder belangrijk.

“Het Nintendo Wii-publiek is helemaal niet met kwaliteit of recensies van games bezig. Ze weten niet dat Gears of War 2 en LittleBigPlanet enorm goede games zijn, omdat ze waarschijnlijk geen PlayStation 3 of Xbox 360 bezitten,” aldus Pachter.Hij gaat verder met een grappige vergelijking: “Consumenten met een Nintendo Wii kopen games om dezelfde reden als dat ze naar een McDonald’s restaurant gaan. Deze hamburgertent zal niet snel een Michelinster winnen, maar hij is bekend, heel toegankelijk en je weet wat je kunt verwachten.”Volgens Pachter is de Nintendo Wii een fast-food keten, de PlayStation 3 een vijfsterrenrestaurant en hangt de Xbox 360 er ergens tussenin. Pachter sluit af met een lekker pittige uitspraak: “De gemiddelde Wii-bezitter baseert zijn aankopen volledig op de informatie op de hoesjes. Vaak is een herkenbaar plaatje al genoeg om de casual gamer over de streep te trekken.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.