Druk dat het was zo na de launch van de nieuwe uitbreiding van World of Warcraft. Namelijk Wrath of the Lich King. Gelukkig zijn er genoeg dingen te doen om eens goed rond te kijken in de nieuwe ontzettend populaire game!

Voor het spelen van deze game heb je de nieuwste expansion nodig: World of Warcraft: Wrath of the Lich King. Let op! dat je ook de voorganger The Burning Crusade nodig zult hebben om de nieuwste World of Warcraft uitbreiding te kunnen spelen. Op het moment dat je de boot pakt (als alliance) kom je uit in Valliance keep of het gebied Howling Fjord.

De bedoeling van de game is net zoals alle voorgaande games (World of Warcraft en The Burning Crusade), dat je experience gaat verdienen. Dit doe je doormiddel van quests of door middel van een instance. Voor het begin zijn er 4 instances die je kunt spelen met een groepje van 5 mensen. Je uiteindelijke bedoeling is dat je een level 80 karakter krijgt. Dit is het hoogste level wat je voor deze game kan verdienen.

Het gebied Northrend is het gebied van de gevreesde Lich King. Het gebied ligt tussen de 2 werelddelen Kalmidor en Eastern Kingdom in. Zoals ik al eerder vertelde kun je er met de boot komen. Het gebied begint in bosrijke gebieden en open vlaktes, na een tijdje ga je de sneeuwgebieden in. Ook is er een nieuwe hoofdstad te vinden genaamd Dalaran. Deze hoofdstad kun je alleen op magische wijze bereiken of door te vliegen. Door middel van een kristal kun je naar boven om in deze stad te komen.

Op grafisch gebied is de game eigenlijk niets veranderd. Natuurlijk zullen er wel wat toevoegingen gedaan zijn, maar de game blijft zijn eigen trend voorzetten die we al wat jaren kennen. Hoe beter je pc, hoe beter alles eruit ziet natuurlijk! Voor Northrend hebben ze natuurlijk wel nieuwe toevoegingen gemaakt met de Npc’s, Non Playing Characters, (beestjes die je moet afmaken en poppen waar je quests kan ophalen) en ook de nieuwe instances hebben nieuwe looks .

Alles uit World of Warcraft komt voort uit verhalen. De makers proberen zoveel mogelijk de verhaallijn te volgen en ook deze keer is het hen zeker goed gelukt. De Lich King (Arthras) is eigenlijk helemaal niet de slechterik. Door het oppakken van het verkeerde zwaard liep hij over naar de donkere kant en liep het helaas slecht af voor hem. Ook voor de spelers die ervoor kiezen om de Death Knight te gaan spelen loopt het slecht af. De speler kiest ervoor om over te lopen naar de dark side. De Death Knigts starten in een nieuwe questing area, zo ook voor mij. Wat mij opvalt is inderdaad de slechtheid van een Death Knight. Je slacht in het wilde weg rond om onschuldige bewoners van het naastliggende dorpje af te maken. Vervolgens kom je een oude vriend tegen die je net zo meedogenloos moet afmaken. Waar ik mezelf op betrapte is dat je dat ook met plezier doet. Ik drukte mijn knopjes al in voor ik hem kon aanvallen.

Op dit moment zijn de Death Knights nog zwaar overpowered, maar ze moeten natuurlijk ook opboksen tegen de rest van de spelers. Ze moeten een stuk minder levels zien te vervullen tot ze level 80 zijn en missen het ‘voortraject’. (ze starten op level 55).

In mijn ogen laat deze game weer niets te wensen over. Hij ziet er weer prachtig uit en ik heb al heel wat oh’s en ah’s laten vallen na het zien van een nieuw gebied of een nieuwe instance. Ook het ritje op de mammoet van een WoW maatje was erg grappig! Ik vind dat Blizzard weer al de verwachtingen heeft kunnen overtreffen en zoals ik de mensen om me heen hoor: die denken er precies hetzelfde over!

Info op een rij:Website : wow-europe.comLeeftijd: 12+Nodig: World of Warcraft – World of Warcraft: The Burning CrusadeKost: ongeveer € 32,99Verkooppunten: Internet, winkelsPas op: Zeer verslavend!