Na weken (of dagen als je mazzel hebt) wachten op jouw langverwachte bestelling. Yes! Het is eindelijk binnen! En dan? Ervan genieten, natuurlijk. Of niet, want het valt tegen. Vandaag in deel 3 van ‘Bestellen op Etsy’ vertel ik meer over het ontvangen en beoordelen van jouw bestelling.

Tja, handwerk is niet snel gemaakt. Het kost tijd, maar je krijgt er wel iets moois voor terug. Vooral als je nog nooit bij die ene verkoper iets besteld hebt. Als het goed is heb je dit proces al doorgelopen en heb je de juiste keus gemaakt. Twijfel je toch? Schroom niet om gewoon contact te zoeken met hem door middel van een berichtje te sturen. Vragen staat altijd vrij..

Daar komt de postbezorger!

Als het goed is ontvang je van de verkoper (of eigenlijk van Etsy) dat jouw bestelling onderweg is. Hier in kan je jouw pakket volgen. Dus op een gegeven moment weet je ongeveer wanneer die binnen gaat komen. En dan is het ‘het moment’. De bezorger komt langs om jouw langverwachte pakket te brengen. Na weken wachten is het eindelijk daar. Je zet een krabbeltje voor ontvangst (hoeft niet altijd, afhankelijk van de bezorgdienst en wat je bestelt hebt), bedankt de bezorger vriendelijk en pakt als een gek jouw pakket uit. Voorzichtig maak je jouw mysterieuze pakket open en… Tadaa! En? Wat vind je ervan? Jouw eerste reactie?

Love it or you hate is

Ik heb de mijne al ontvangen! En wat ben ik verschrikkelijk blij met mijn bestelling. Persoonlijk had ik hem wel groter verwacht ondanks dat de afmetingen erbij stonden bij de productomschrijving. Maar ik vind hem prachtig en van goede kwaliteit.

Maar het kan ook voorkomen dat je helemaal niet tevreden bent met jouw bestelling. Ondanks dat er vaak geen geld terug garantie wordt gegeven, kan je wel contact opnemen met de verkoper. Geef aan waarom je niet tevreden bent over jouw product en wellicht kan je wel samen tot een oplossing komen.

Beoordelen maar

Ieder verkoper vind het fijn om een beoordeling te krijgen, ook al is dit negatief. Met deze informatie kunnen ze vervolgens wat mee doen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de stof snel kan scheuren door slecht materiaalgebruik of dat de verf losweekt als er geen beschermingscoating is gebruikt. Allemaal dingen waar een verkoper van kan leren. Zulke dingen zal ik eerder persoonlijk bespreken met de verkoper, maar komen je er samen niet uit, dan zal ik dit ten alle tijden openbaar zetten als beoordeling.

Ben je tevreden? Dan moet je dit vooral doen! Zo voelt de verkoper zich gewaardeerd en door positieve aanbevelingen van anderen te krijgen, zal hij meer bestellingen ontvangen in de toekomst. Klant tevreden, dan is hij ook tevreden. Je kan eventueel een foto toevoegen als bewijs voor de recensie. Dit is optioneel, je bent niet verplicht.

En? Ben je tevreden over Etsy? Zal je hier vaker jouw bijzondere creaties aanschaffen? Ik wel. Maar ik kan heel goed begrijpen wanneer je een slechte ervaring heb meegemaakt, dat je niet meer zo snel hier een bestelling wil plaatsen. Heb jij een slechte ervaring meegemaakt op Etsy? Laat het me weten.

En voor de rest is vooral genieten van jouw bestelling. Mijn katten vinden het wel prima.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.