Fan vanaf het eerste moment is Yvonne, in het verleden schreef ze voor Female-Gamers en zo nu en dan wil ze nog wel eens een review met ons delen. Zo heeft ze voor ons de review van World of Warcraft: Battle of Azaroth geschreven. Dank je wel!! Twee factions; Alliance en Horde, een koning en een leider, nieuwe gebieden en nieuwe verhalen.

World of Warcraft: Battle of Azaroth (WoW) kwam half augustus uit. Patricia vroeg mij of ik jullie wil vertellen over deze expansion (uitbreiding) en aangezien ik dit jaar mijn 13e wow verjaardag vierde wil ik dat maar wat graag doen! Ik wil wel benadrukken dat het een recensie betreft, geschreven vanuit een Alliance speler.

Stukje geschiedenis
Ik ben een echte oldskool speler. Ik startte in Vanilla, zo wordt de game genoemd als je speler bent van het eerste uur. Toen had je alleen een aantal instances en twee werelddelen. Inmiddels kent World of Warcraft zeven uitbreidingen. Battle of Azaroth is dus het zevende deel. Ik ben van deze uitbreiding nog het meest onder de indruk. De voorgaande vond ik leuk en er zaten ook hele bijzondere dingen tussen. Maar ergens ging het altijd al om een soort strijd tussen Horde en Alliance. In deze uitbreiding gaat het dan eindelijk gebeuren!!

Levelen
Bij de uitbreiding hebben ze de levelcap verhoogd naar level 120. Gelukkig hebben ze het zo gemaakt dat je geen weken bezig bent. Als je een beetje doorwerkt heb je binnen een aantal uren spelen je level 120 gehaald. Ik speel Alliance (vergeef me als je Horde speelt!). Je gaat met Janai Proudmore naar het eiland Kul Tiras waar de moeder van Janai het voor het zeggen heeft. Helaas wordt ze niet geheel warm onthaalt.

In Kul Tiras ga je als Alliance aan de slag met levelen naar 120. De quests liggen gelukkig dicht op elkaar en de eerste levels gaan behoorlijk snel. Ik had even een momentje wat echt binnen kwam, ook omdat ik zelf moeder ben. In een bepaald gebied komt een horde invasie, je ziet de bommenwerpers boven je en alles wordt aangevallen. Dit zie je via een cinematic. Je moet vervolgens bewoners uit het dorp redden. Ik kom een klein meisje tegen wat bij haar moeder op de grond zit. Mama hangt doorboord aan de muur. Oi! Moest dit even kwijt!

Het levelen is goed te doen. Je kunt nieuwe instances doen in alle gebieden. Je kunt hier ook weer achievements voor halen. Afgelopen uitbredingen heb ik veel werk gehad om mijn flying skill te kunnen halen. Dit ga ik deze keer een stapje voor zijn door elk gebied waar ik kom alle quests af te maken, ook om sneller de reputation te halen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een speler ben die de cinematics wel kijkt maar niet alle quests goed leest. Soms pik ik wel een verhaal op. Naast de questlines in de gebieden van Kul Tiras ga je ook op missie naar andere plaatsen waar je opdrachten moet uitvoeren, ik gok dat er straks aanvallen gaan zijn die de Alliance op de Horde gaat doen. Maar zover ben ik nog niet. Inmiddels ben ik bijna level 117. Maar omdat ik “parttime” WoW speel gaat het iets minder hard.

Arrr!
Kul Tiras is een echte piraten stad. Dit zie je ook terug in de quest gebieden. Ik ben echt dol op de achtergrond melodietjes! Ook de instances die ik tot nu toe tegen kwam waren in deze stijl. Ik krijg spontaan zin om Pirates of the Caribbean weer eens te gaan kijken. Er is veel nieuwe content waar te spelen is. Ook veel quests, je hebt aan twee gebieden voldoende om te levelen naar 120 zonder instances.

Instances
Ik heb maar een aantal instances gezien, ze zijn als je lager level gear hebt nog wel pittig. Maar ze zijn wel mooi om te zien. Aan elke instance gaat een verhaallijn vooraf. Ook vanuit de quest gebieden krijg je quests om instances te doen. Raids heb ik zelf nog niet gedaan.

Pluspunten
Veel nieuw content! Er is veel te zien.
Nieuwe verhaallijnen met cinematics.