We hebben al eerder Party Hard games mogen reviewen. Nu is er een nieuwe variant uitgebracht, namelijk een Tycoon versie en laat dat nu toch eens een van mijn favoriete genres zijn!

Tycoon games vind ik vaak een spel om even tussendoor te doen, het hoeft niet heel lang te duren maar is veelal dusdanig verslavend dat er al gauw ‘nog eentje dan’ geroepen word. Dus moet je wellicht sterk in je schoenen staan om jezelf te beschermen.

In Party Hard Tycoon is het aan jou om een feest te geven op diverse locaties, met verschillende thema’s en moet je er voor zorgen dat je gasten tevreden blijven. De grote vraag is alleen, HOE?!

Als eerste heb je een locatie nodig om een feest te gaan geven. Je krijgt een startbudget waarmee je de nodige apparatuur en lichtshows kunt plaatsen. De gasten lusten vaak ook wel een drankje dus wat tafeltjes of een bar zijn ook een fijne bijkomstigheid. In de loop van de game speel je diverse entertainers vrij die je show kunnen hypen! Hoe meer hypes, hoe meer likes en hoe meer punten voor jou.

Bij het scoren van punten ga je levels up en bij elke level kan je wisselend kiezen uit een thema, feestlocatie, entertainer, gasten of geld. Locaties en het inhuren van entertainers kost geld, dus soms is het handig om toch voor geld te kiezen zodat je wat kan sparen om duurdere apparatuur aan te schaffen. Zo nu en dan willen mensen gebruik maken van jouw organisatie-skills en hebben een opdracht voor je. Je feest moet dan voldoen aan bepaalde eisen. Bepaalde verlichting, boxen of een hoeveelheid gasten die bepalen of je missie is geslaagd.

De muziek, de deuntjes, die zijn zooo verslavend, blijven hangen en loop je gewoon de rest van de dag te neurien. De meeste locaties om een feest te geven zien er niet heel bijzonder uit, misschien ben ik nog niet ver genoeg gekomen in de game. Er komen bijzondere types op je feestjes en sommige dansen gewoon zo leuk!

Je kan ook game-over gaan!! De eerste keer dat ik Party Hard Tycoon speelde, ging het niet zo heel erg goed. Ik was binnen notime door mijn geld heen en dan is het over.. Heel sneu, want ik deed heus mijn best! I had a tough crowd! De tweede keer ging het al vele malen beter, het geld bleef binnen komen. Veel gasten op mijn feesten en goed gekeken naar het thema van het feest en zorgen voor de juiste entertainers, apparatuur en drankjes. Ditmaal ging het veel beter, maar uiteindelijk ging het toch weer mis, ik werd te hebberig en na twee mislukte feesten was het wederom game-over!

Bij mijn derde poging was ik natuurlijk al een ervaringsdeskundige te noemen en tot dusver gaat het aardig. Het blijft afwisselend omdat elk feest anders is door een thema die je kiest. Zorg voor entertainers die de boel zo opzwepen dat ze je feest flink gaan liken. Zo level je up en speel je meer vrij. Ik denk dat ik nog geen 15% heb vrijgespeeld, maar toch al de nodige uurtjes erin heb gestoken. Als extraatje kan je op Steam nog achievements vrijspelen. Dat vind ik zelf altijd een leuk extraatje.

Patricia’s mening:
Tycoon games zijn bijna altijd goed. Ik heb me goed weten te vermaken met Party Hard Tycoon. De muziek, de vibes, het verdienen van geld. De arrogantie (van mijn personage) is vreselijk, maar wel leuk. Een potje duurt een minuut of 6 (denk ik) en dan komt de beoordeling van je feest. Het blijft zeker uitdagend om een superfeest te geven en meer geld binnen te harken.

+ Tycoon!
+ Muziek.
+ Dansers & Entertainers.