Racen, rammen en knallen tegelijk!? Dat klinkt nu al leuk. Dit keer speel ik het spel Pressure Overdrive van de makers/uitgevers; Chasing Carrots. De druk komt terug met Overdrive! Start je stoomwagen en sluit je aan bij ‘la Resistance’. Er is gelukkig nog tijd om Count Soap tegen te houden, die al het water steelt voor zijn Uber Spa/wellness. ‘la Resistance’ rekent op jou!

In Pressure Overdrive ga je terug naar de action packed steampunk wereld, gevuld met gekke personages en wazige humor. Tijdens het spel word je soms onderbroken voor de verhaallijn met kleine scenes. In deze verbeterde versie zullen je vaardigheden worden uitgedaagd, terwijl je racend, rammend en door blijft knallen met talloze kogels en vijanden. Pas je buggy aan voor slimme speelstijlen en speel samen thuis, Campain en Freeplay mode.

Het is vooral belangrijk je buggy aan te passen. Ik begin hiermee want een simpel race spelletje is Pressure Overdrive niet. Je bent natuurlijk niet alleen simpelweg aan het racen. Ik had wel een beetje een arcade gevoel qua besturing. Op de PlayStation 4 controller gebruik je de linker stick (L3) om je buggy te besturen en de rechter stick (R3) om te schieten. Verschil is dat dit dan een arcade is en dat je met een verticale shooter je vaak alleen om links en rechts hoeft te denken tijdens vliegen bijvoorbeeld. Maar, linker stick omhoog en je buggy gaat rijden, je kan ook achteruit gaan, harder, zachter of als je wil zelfs stilstaan.

De besturing is heel makkelijk om aan te wennen en het is niet vervelend. Deze besturing is juist handig om vijanden en losvliegende kogels te ontwijken. Tijdens het schieten bouw je druk op, word deze te groot, dan gaat je bolide langzamer rijden en je piew piew (schiettuig) kan tijdelijk niet gebruikt worden. Helaas het is dus niet als de vele actie films dat ze allemaal onbeperkt kunnen blijven schieten. Tijdens de levels verdien je goud en deze kan je gebruiken in je garage om verschillende onderdelen op te waarderen of toe te voegen. Dus kan je door upgrades er voor zorgen dat de druk tijdens schieten word verminderd en kun je bijvoorbeeld een ander wapen kiezen. Je kunt dus je rammelbak buggy uitbouwen tot een indrukwekkende moordmachine.

Conclusie: Ik kan tussen andere spellen door mijn eigen heerlijk vermaken met Pressure Overdrive. Wat jammer is, is dat de levels veel op elkaar lijken en dat bij mij snel gaat vervelen. Qua vijanden net zo, met wat diversiteit. Al zijn de boss fights zijn wel een leuke toevoeging. De keuze in de garage is niet erg groot en goud verdienen gaat wel traag. Dit kan je zien als een minpunt maar ook wel weer als een uitdaging. Pressure Overdrive is een goede titel, maar nou ook geen topper.

Zoals ik al zei het is leuk voor de afwisseling en als er iemand is waarmee je samen thuis kan spelen. Wat ik als laatst wil toevoegen is dat het Pressure Overdrive met zijn cut-scenes en steampunk look wel gaaf in elkaar is gezet. Het deed me wel denken aan Mad Max, maar dan een cartoon versie. Misschien met een uitbreiding in de toekomst dat dit spel veel meer in zijn mars gaat en kan krijgen, tenminste daar hoop ik op.

+ Actievol.
+ Soepele twin stick besturing.
– Gaat snel vervelen.Bewaren