Hey! Pikmin is de meeste recente game uit de Pikmin reeks. Het is een sidescrolling, avonturen- en platformspel met wat puzzels hier en daar.

Verhaal:
Op weg naar huis strand kapitein Olimar’s ruimteschip op een onbekende planeet. Nu moet hij zijn schip repareren voordat hij naar huis kan vliegen. Voor deze reparaties moet hij 30 000 sparklium verzamelen. Gelukkig zijn de Pikmin op deze planeet bereid Olimar te helpen.

Gameplay:
De gameplay van dit spel zit eenvoudig in elkaar. Olimar is te besturen via de circle pad. Voor de Pikmin werkt het echter iets anders. Door op het fluitje te tikken komen alle Pikmin naar je toe rennen. Vervolgens rennen ze met je mee, tenzij je ze specifiek taken geeft. Bijvoorbeeld als je een Pikmin naar een sparklium gooit, door met de stylus op het scherm te tikken, komt hij ermee terug rennen. Echter doordat de Pikmin je altijd achtervolgen, kunnen ze soms wel eens ergens naar beneden vallen en vast blijven zitten. Wanneer ze achterblijven verlies je ze. Daarnaast heb je ook een park waarin je jouw gevonden Pikmin aan het werk kan zetten. Ook hier helpen de Pikmin weer met het verzamelen van Sparklium.

Mijn Oordeel:
Hey Pikmin is een schattige spel waar ik heel vrolijk van wordt. Het is ontzettend leuk om uit te zoeken waar je jouw Pikmin heen moet sturen/gooien om alle Sparklium te verzamelen. Hierbij moet je ook nadenken over waar verschillende Pikmin goed in zijn. Ze hebben namelijk hun eigen vaardigheden. Het verhaal en doel van deze game zijn simplistisch. Echter dit geeft je een mooi eindpunt waar je naartoe kan werken. Vind 30 000 Sparklium en kapitein Olimar kan eindelijk naar huis.Tot slot ziet deze game er erg kleurrijk uit. Zowel de achtergrond als de verschillende kleuren Pikmin dragen hier aan bij. Al met al is het een ‘feel good’ game.

+ De levels zitten goed in elkaar. In het begin lijken ze misschien makkelijk, maar ze worden gaandeweg steeds ingewikkelder.
+ Het is een vrolijke game. Hoe kan je nou niet blij worden van schattige Pikmin die heen en weer rennen over je scherm.
-Het verhaal en de gameplay is niet erg vernieuwend